1

Onderwerp: letter tappits, verbazend makkelijk

na dat ik alle vervelende verhalen had gelezen hier over de lettertappits, was ik gaan twijfelen om ze aan te schaffen. maar ik vond ze toch wel ontzettend leuk en feestelijk. zojuist heb ik ze voor het eerst ff geprobeerd met de eerste paar letters van mijn naam. ik heb gewoon MMF met tylose gebruikt en heel dun uitgerold. verder niets aan truukjes (crisco, folie o.i.d.) toegepast, en het ging gewoon erg goed....wel leuk voor mij natuurlijk maar wel raar dat het een aantal van jullie niet lukt om ze makkelijk te kunnen gebruiken...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Re: letter tappits, verbazend makkelijk

nou gefeliciteerd met je behaalde succes!! :thumb: :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

nou ja, ik behoef geen schouderklopje natuurlijk daarvoor zet ik het natuurlijk niet neer hier, maar ik snap het niet. misschien doen sommige juist teveel waardoor het juist niet lukt? we zijn hier om elkaar te helpen natuurlijk. owja, ik gebruik een simpele placemat (doorzichtige gladde)van de blokker als ondergrond, niets ingevet of bepoederd. gewoon zo.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

kwebbeltje schreef:

na dat ik alle vervelende verhalen had gelezen hier over de lettertappits, was ik gaan twijfelen om ze aan te schaffen. maar ik vond ze toch wel ontzettend leuk en feestelijk. zojuist heb ik ze voor het eerst ff geprobeerd met de eerste paar letters van mijn naam. ik heb gewoon MMF met tylose gebruikt en heel dun uitgerold. verder niets aan truukjes (crisco, folie o.i.d.) toegepast, en het ging gewoon erg goed....wel leuk voor mij natuurlijk maar wel raar dat het een aantal van jullie niet lukt om ze makkelijk te kunnen gebruiken...

ik gebruik folie omdat ik dus geen tylose gebruikt. En dan gaat het niet gemakkelijk om ze eruit te krijgen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Ik heb net ook letters uitgedrukt en het ging dit keer gelijk erg goed.. heel vreemd, de ene keer lukken alle letters probleemloos en een andere keer lukken alle letters niet! Zo raar vind ik dat..

Ik heb hetzelfde als Claudia, gebruik meestal geen tylose. En dan is het wel moeilijk.

Groetjes Renske

kwebbeltje schreef:

nou ja, ik behoef geen schouderklopje natuurlijk daarvoor zet ik het natuurlijk niet neer hier, maar ik snap het niet. misschien doen sommige juist teveel waardoor het juist niet lukt? we zijn hier om elkaar te helpen natuurlijk. owja, ik gebruik een simpele placemat (doorzichtige gladde)van de blokker als ondergrond, niets ingevet of bepoederd. gewoon zo.

ah... brenda... gekkerd!! zo bedoelde ik het niet!!! ik gebruik ook geen trukjes hoor! vind het gewoon fijn voor je dat je goed met de tappits overweg kan!!!

groetjes Tirza     

8 Laatst bewerkt door kwebbeltje (24-08-2008 15:55)

:D aha, okee, ik ook ;)

9

Claudia Mv 2 schreef:
kwebbeltje schreef:

ik gebruik folie omdat ik dus geen tylose gebruikt. En dan gaat het niet gemakkelijk om ze eruit te krijgen.

hoe bedoel je met folie?Ik heb een lettertappit stuk geslagen

10

Hihi, ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen moeite met de tappits :o :D.

*arrogante modus aan* Ik kan het zelfs zonder tylose :P *arrogante modus uit*

11

Dazwa84 schreef:

Hihi, ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen moeite met de tappits :o :D.

*arrogante modus aan* Ik kan het zelfs zonder tylose :P *arrogante modus uit*

:lol: :lol: :lol:

groetjes Tirza     

12

mamie schreef:
Claudia Mv 2 schreef:
kwebbeltje schreef:

hoe bedoel je met folie?Ik heb een lettertappit stuk geslagen

Je rolt de marsepein heel dun uit een strook zeg maar.
Dan leg je voorzichtig huishoudfolie erop dan druk je op de letter en ga zo door tot je de hele naam heb dab haal je de overtollige marsepein weg en laat de letters nog even met rust ik laat ze meestal ongedekt 4 uurtjes liggen en dan met  een spateltje oppakken en op de taart doen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

Ik heb laatst ook de tappits gekocht en je moet het inderdaad dun uitrollen,ik smeer ze wel even in met crisco,want anders blijven ze in de tappits steken en dan krijg ik ze er nooit heel meer uit,maar als het ingesmeerd is blijven ze gewoon op tafel liggen en kan ik ze zo oppakken!!

14

Maar wil het met mmf beter dan met marsepein of fondant?

15

geen idee, ik gebruik alleen maar MMF

16

nou ik ben er ook zo een ik had ze gelijk gekocht en prachtige resultaten de eerste keer alleen dan  ik wil je niet ontmoedigen hoor maar tot nu aan toe is het een drama ik ga ook een keer proberen met plastic mishien dat dat beter gaat ik heb ze nooit meer zxo mooi gekregen als de eerste keer

hopelijk blijft het bij jou geen beginnersgeluk zoals bij mij  het is je gegund

17

Bij mij gingen ze in het begin ook goed....
maar nu een RAMP....:lol:

Groetjes Marlies.

18

Haha, grappig om te lezen (of misschien wel helemaal niet, Ggrrhhh!!)! Bij mij ging het de eerste keer ook perfect maar sindsdien... En wat ik nou anders doe???

Bij mij blijven ze nu half aan de tappits hangen, of de tappit veert nog een keer terug o.i.d. waardoor je een afdruk ervan op de letter krijgt.

19

Same here! Ze blijven inderdaad meestal hangen aan de tappit. De helft dan he!
Een workshop tappits gebruiken is misschien best een idee :D

Groetjes Renske

20

sarina schreef:

Ik heb net ook letters uitgedrukt en het ging dit keer gelijk erg goed.. heel vreemd, de ene keer lukken alle letters probleemloos en een andere keer lukken alle letters niet! Zo raar vind ik dat..

Dat probleem heb ik dus ook :S

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

21

Plaats nog es zo'n topic; vanavond gingen ze als een tierelier, terwijl ik normaal echt wel een poos bezig ben om er wat fatsoenlijks uit te krijgen!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

22

Heb er dus ook echt nooit geen problemen mee. Gebruik ook altijd fondant met tylose (zie de how-to bij Lara).

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

23

En bij mij werkt de folie-truc juist weer goed (geen tylose trouwens).

Ik heb wel bedacht dat ik het lapje marsepein of fondant voortaan ook eerst op een stukje bakpapier ga leggen en dan (m.b.v. folie) de tappits uitsteken, overtollige marsepein/fondant weghalen en dan ligt de letter al mooi op het bakpapier en kan ik hem (onder de stolp) laten drogen zodat ie zo min mogelijk vervormd op de taart terecht kan komen.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

24

Sita schreef:

Plaats nog es zo'n topic; vanavond gingen ze als een tierelier, terwijl ik normaal echt wel een poos bezig ben om er wat fatsoenlijks uit te krijgen!

:D

25

Ja je bent wel een goedlopend topic begonnen! :D

Groetjes Renske