1

Onderwerp: Welke bloem?

ik ben dus aan het proberen een taart bodem te maken.. heb het denk ik nu zo'n 8 keer geprobeerd maar hij zakt steeds en de laatste keer was die wel beetje omhoog maar nat in het midden.... nu vraag ik me dus af wat voor een bloem er bedoeld word met bloem... ik gebruik altijd zelfrijzende bloem... hoop dat iemand mij kan helpen..

groetjes joyce

2

Re: Welke bloem?

zelfrijzende bloem = bloem met gist er in.

Bloem is bloem, dus gewoon tarwe meel zonder gist.

I love Crisco <3

3

oke dus daar ligt het dan ook niet aan heb ook ergens een keer gelezen dat je patent bloem kan gebruiken

4

patent bloem = bloem = tarwe meel volgens mij. Alleen een luxer naam voor het beestje?

I love Crisco <3

5 Laatst bewerkt door Gwendolyn (15-08-2008 22:42)

Ik lees trouwens in de recepten op deze site dat je voor biscuit deeg bloem moet gebruiken en geen zelfrijzend bakmeel, dus het kan wel degelijk daar aan liggen dan.

I love Crisco <3

6

nou snap der egt niets van ga denk ik maar eens de mix van de site proberen...maar ga het morgen zeker nog een keer proberen zo te maken

7

Wat snap je niet?

Zelfrijzende bloem = zelfrijzendbakmeel
En dat heb je niet nodig voor de taart.

Wel gewone bloem dus.

I love Crisco <3

8

ik snap niet waarom het steeds mislukt... dus moet he nog een keer proberen met patent bloem

9

Ja idd. Ik heb ook ergens gelezen bij de recepten en op dit forum dat je het in 3 standen kan bakken voor beter resultaat.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf nog niet gewaagd heb aan biscuitdeeg. Doe het voor nu maar even met cakemix :bloos:

I love Crisco <3

10

nou ga morgen maar gewoon weer eens proberen... en misschien dat er morgen meer mensen zijn die een tip hebben... ik dacht altijd dat zelfrijzend bloem de taart juist ophoog deed.. (maar kan me ook vergissen ) ben nog maar een beginnerling

11

Ik heb wel een recept voor je.heel eenvoudig en is bij mij nog nooit mislukt.
Ik heb het al een keer op deze site gezet maar vraag me niet waar.Als je het recept wil hebben moet je me maar even mailen.
@Gwendolyn,zelfrijzend bakmeel is bloem met bakpoeder toegevoegd en geen gist,want dan zou je brooddeeg hebben.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

12

Oh ja, maarreh bakpoeder bevat snel werkende gist.

I love Crisco <3

13

Joyce,ik heb je een mailtje gestuurd.

14

dankje wel  ga het zometeen proberen en anders morgen

groetjes joyce

15

Ik wens je veel succes.
Als je vragen hebt,mail me maar.

Groetjes Elly

16

He nou snap ik er helemaal niks meer van. In het boek Hoe versier ik een lekker koekje van Peggy Porschen staat gewoon zelfrijzend bakmeel. En dat gebruik ik ook voor mijn taarten. Is dat fout dan?

17

Dat ligt er helemaal aan wat voor beslag je wil maken. Cake of biscuit.

Voor biscuit heb je geen zelf rijzend bakmeel voor nodig.

Kijk anders eens naar de recepten op de website.

I love Crisco <3

18

als je het al 8 x hebt geprobeerd, zou ik lekker de mix gaan gebruiken! kan niet misgaan!

19 Laatst bewerkt door Sher (27-08-2008 16:19)

aha, dus ik heb het al die tijd verkeerd gedaan. Ik wil biscuit maken, maar ik gebruikte dus al die tijd een recept voor cake. Vandaar dus dat hij zo zwaar valt. Wel onduidelijk in dat boek.