Onderwerp: nieuw op het forum maar al een tijdje bezig
Ik kijk al een hele tijd op dit forum en heb me al een paar maanden geleden ingeschreven, maar het was er nog niet van gekomen actief mee te doen.
Hoewel, ik kíjk er actief genoeg op... voor tips en inspiratie! Maar voor wat hoort wat, dus ik heb me nu voorgenomen voortaan lekker mee te doen!
Zo'n zestien jaar geleden vond ik in een boekwinkel een Engels boekje met feesttaarten. Zag er allemaal hardstikke leuk uit, maar ik had geen idee hoe je aan die spullen moest komen. De eerste -en enige poging- tot het het zelf maken van fondant mislukte gruwelijk. Helaas voor mijn broertje, want het was voor zijn bruidstaart. Uiteindelijk werd dat toch nog een leuk ding: vier lagen op een van de bakker gehuurde standaard, afgewerkt met hartjes van fondant en echte rozen en lint. Zag er in feite niet uit, maar wat was ik trots!
Ik weet niet meer hoe, maar ik kwam pas jaren later achter dat Planet Cake in Rotterdam die spullen verkocht en er ook workshops voor gaf. Daar heb ik dus het een en ander gevolgd. Maar ja, zonder aanleiding had ik er nooit zo'n zin in dus van maken kwam niet zoveel. Af en toe maakte ik eens wat voor mijn collega's en familie, maar daar bleef het bij. Totdat ik de bruidstaart van mijn andere broer maakte. Dat ging helemaal fantastisch, niks geen tegenslagen, gewoon alles in