1

Onderwerp: zwitserse room steviger geworden??

Heb vandaag voor het eerst een taartje met zwitserse room gevuld.
Mjammie lekker zeg.
Had nog wat over dus in de koelkast gezet.
Paar uur later wilde ik "wat snoepen" van het restje maar toen was het een stuk steviger geworden.
:think:.... hmmm en eigenlijk vond ik het ook minder lekker.

Zo net klaar was het best luchtig maar nu paar uur later in de koelkast, een stevige pudding.

Hoe gaat dat straks in het taartje: deze zit nu in de vriezer, over 2 weken eruit en dan in de koelkast. Blijft ie zo stevig???

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

2

Re: zwitserse room steviger geworden??

Hallo toefje,

Ik verwerk het meestal vers i.v.m.het opstijven.
De restjes bewaar ik in de ijskast en daar maak ik puddingbroodjes van.Broodje aan de bovenkant openknippen,schep bb.room of zw.room er in en wat poedersuiker erover strooien.Heerlijk!!!

Groetjes Anne-Marie

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

3

Had je de room direct met het poeder van de BBR gemengd? Dan vind ik het ook altijd 'beton' worden...
Ik maak nu eerst BBR en geslagen room en doe het dan pas door elkaar, veel smeuiger!
Ben bang dat het in je taart wel zo stevig blijft, een eventueel restje kun je met extra slgroom nog wel weer lekker krijgen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

tom poes schreef:

Had je de room direct met het poeder van de BBR gemengd? Dan vind ik het ook altijd 'beton' worden...
Ik maak nu eerst BBR en geslagen room en doe het dan pas door elkaar, veel smeuiger!
Ben bang dat het in je taart wel zo stevig blijft, een eventueel restje kun je met extra slgroom nog wel weer lekker krijgen.

Ik doe het zoals ji het doet: bbr (=mix) apart maken, daarna de slagroom kloppen en dan heb ik ze doorelkaar geroerd.
Dat was veel luchtiger dan het restje wat nu in de koelkast ligt (nou ja...inmiddels niet mer ;))

nou ik hoor wel van mijn vader hoe het smaakte.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.