1

Onderwerp: cupcakes invriezen?

ik heb nu 2 keer cupcakes gemaakt en die gingen allemaal op, maar hoe doen jullie dat als je er 2 wilt voor een cadeautje ? (tenminste die indruk krijg ik bij de cupcakes parade : ) maken jullie dan een voledige mix, en eten jullie zelf de rest op? of vriezen jullie ze in?

lijkt me best handig, een doos of zak vol in diepvries en er een paar uit kunnen halen als je snel een paar wilt maken

maar ja blijven ze lekker?

groetjes José

2

Re: cupcakes invriezen?

Ik vries cupcakes in. Ik doe ze als ze helemaal afgekoeld zijn in een afsluitbare plastic zak.
Ze smaken prima als je ze ontdooid en dan versierd. Ik heb wel de mix van de webshop hier. Ik wet niet hoe dat met andere recepten is.

Ik vries ze ook in en gebruik het recept hier van de site. Volgens mij is dat het recept van Nigella Lawson. Ze smaken nog goed als ze weer ontdooid zijn.

Groetjes Miranda

Hoi,

Ik gebruik ook wel muffins van Oetker, dat gaat ook prima in de vriezer.
Succes!

5

Hier nog een die ze invriest. Ik heb altijd een voorraadje in de vriezer liggen. Erg handig als ik snel wat nodig heb.
Ik gebruik gewoon het recept van de site (van Nigella). Even laten afkoelen, allemaal in een zak en hoppa de vriezer in.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Het is ook zo lekker makkelijk om ze in de vriezer te hebben! Altijd wat lekkers bij de hand.

7

ik gebruik gewone cakemix, of biscuitdeeg. allebei lekker!

8

thanks!
dus ik kan gewoon een lading maken, invriezen en per aantal er weer uithalen.
dan ontdooien, eventueel vullen en bekleden?

dat is wel handig :D

groetjes José

9

en papiertjes, blijven die goed zitten?

groetjes José

Hoi,

Ik heb nooit problemen gehad met de papiertjes, ze blijven goed zitten.
Succes!

11

dank je wel!

groetjes José

12

Als je ze bij elkaar in een zak doet, gaan ze dan in de vriezer niet aan elkaar plakken. Als je ze dan loshaalt van elkaar, krijg je dan geen beschadiging. Of vriezen jullie ze per 2 of 4  in een zakje?

13

Ik gooi ze altijd zo in een zak en dan in de vriezer. Heb nooit problemen gehad met aan elkaar plakken en beschadigingen. En heb er soms wel 40 in een zak.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

14

ok thanks! dan ga ik een voorraadje maken :D

groetjes José

15

En hoe zit het met het compleet bekleed invriezen van cc's? Heeft iemand dat ooit geprobeerd? Ik heb wel gehoord van taarten die helemaal bekleed worden ingevroren.

16

Sher schreef:

En hoe zit het met het compleet bekleed invriezen van cc's? Heeft iemand dat ooit geprobeerd? Ik heb wel gehoord van taarten die helemaal bekleed worden ingevroren.

Yep die vraag wil ik ook weten.

En hoelang kun je ze invriezen?

ik vries ze los in en maak de decoratie(als het rondjes zijn met een plaatje) van te voren en bewaar ze onder plastic of in een tupperware taartdoos dan blijven ze soepel en kun je ze makkelijker over het cakeje leggen.
als de cakejes nog bevroren zijn kun je tijdens het ontdooien de plaatjes erop leggen dan zitten ze ook meteen vast en heb je nieteens botercreme nodig.(met botercreme is wel lekkerder)

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

18

ik wil gedecoreerde cupcakes invriezen. Kan dat ook gewoon in een zak? OF moet dat perse in een doos???

19 Laatst bewerkt door saskiahuisman (10-12-2010 15:54)

birgitta schreef:
Sher schreef:

Yep die vraag wil ik ook weten.

En hoelang kun je ze invriezen?

Hoi,

Ik kijk altijd op deze site over hoe lang je iets kunt invriezen:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc … -plek.html
Verder gebruik ik inmiddels mijn eigen mix, de allerlekkerste (vind ik) die er is voor mufffins.
Wat de papiertje voor de cup cakejes betreft heb ik inmiddels ook ontdekt dat die van HANOS heel goed blijven zitten.
Dat zijn dus gewoon de witte vormpjes, verpakt per 1000 stuks.
Ik ben er erg blij mee dat ik eindelijk een cupcakevormpje heb gevonden die goed blijft zitten.
Misschien een goede tip voor anderen.......

20

En als je de cup cakes vult? Kan je ze dan beter van tevoren vullen en dan invriezen of ze eerst ontdooien en daarna vullen?