1

Onderwerp: vraag kasteeltorens

Ik wil voor over een kleine 2 weken een soort kasteeltaart maken. Dat ik voor de torens ijhoorntjes kan gebruiken weet ik, ik heb ze ook al in huis. Maar hoe doe ik dat precies? Plak ik de marsepein vast met een beetje lijm gemaakt van een beetje tylose? En misschien een domme vraag, maar de brede kant van een hoorntje is niet recht. Hoe zorg ik dat ik rechte torens krijg? Ben bang dat de hoorn breekt als ik er wat vanaf haal. En tot slot, hoe zet ik ze vast op de taart?

Haha altijd leuk een nieuw project. Als je weet hoe het moet...

Groetjes, Sylvia

2

Re: vraag kasteeltorens

Je moet er toch wat van afbreken om ze recht te krijgen. Kleine stukjes tegelijk denk ik. Ik had het niet gedaan en bij mij stonden ze scheef..... :(

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Rechtmaken heb ik gedaan door af te "knabbelen". Niet letterlijk natuurlijk, maar inderdaad beetje voor beetje, stukje voor stukje, eraf halen.

Ik heb de torens van cakerolletjes gemaakt (C1000), 2 op elkaar.
Door de torens een paar sateprikkers om de boel recht te houden.

Als je die prikkers een stuk boven je torens laat uitsteken dan zet je het ijshoorntje er z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Bedankt Carin, zo ben ik al iets wijzer! Ik moet een stapel van 2 lagen maken voor een Dora taart. Het is de bedoeling dat ik er plastic poppetjes op zet :s Ik had bedacht dat ik dan op de bovenste taart wel torentjes kan maken voor het kasteel effect. Wordt het misschien toch nog een beetje leuk :lol:
Nu nog even uitvogelen hoe ik de marsepein vast maak aan de horentjes.

Groetjes, Sylvia

5

Oei ik lees jou laatste bericht nu pas :s

Maarrrrr ik smeerde de hoorntjes h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep