1

Onderwerp: Marsepein uitrollen

Hallo hallo!

Ben vandaag naar de taartenshop in den bosch geweest en heb een 'beginners pakketje' gekocht! :)
3 kleurtjes vloeistof (roze, paars en groen)
Pakje marsepein, Glazuur en eiwitpoeder. Dus ik kan aan de slag!! :D
maar nou heb ik een paar vraagjesss ... als ik de marsepein uit ga rollen op het keukenblad, dan moet ik er natuurlijk iets onder strooien zodat het neit blijft plakken? gebruiken jullie poedersuiker of is iets anders beter/slimmer?
En kan glazuur over marsepein? (A)
Nou ik ga morgen freubelen , ik hoop dat het lukt!
Oh ja en met die kleurvloeistof, daar kan ik dus ook botercreme mee kleuren toch?
haha sorry, kom even op een ideetje :)

nou ik hoop dat iemand kan antwoorden!
groetjes Loes

2

Re: Marsepein uitrollen

Om uit te rollen gebruik je poedersuiker inderdaad, of je kunt het op een stukje tafelzeil uitrollen, dan hoef je misschien helemaal geen poedersuiker te gebruiken. In ieder geval geen bloem gebruiken bij marsepein.

Wat voor glazuur heb je? Want als er al marsepein op zit, heb je geen glazuur meer nodig hoor. Dat is meest of-of.

Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Marsepein uitrollen

Bedoel je met glazuur rolfondant of icing? Want rolfondant verwerk je net als marsepein en dat is zoals marianne al zei dan dubbelop. Tenzij je het op de Amerikaanse manier wilt doen ;) Als het icing is, dus om te spuiten dan kan je dat prima op je marsepein spuiten.
Als je marsepein plakkerig wordt van de kleurstof kan je er trouwens gewoon weer wat poedersuiker doorkneden.
Succes!
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.