1

Onderwerp: moslim, dierlijke producten in taart?

Ik heb van een moslim-familie de vraag gehad of ik een taart voor hen kon maken. Zij eten dus alleen vlees en dierlijke producten van ritueel gelsacht vlees (halal)
Zij eten dus geen producten uit de supermarkt waar vlees of iets wat er mee te maken heeft in verwerkt zit.

Zit er iets in de taarten die wij maken dat zij niet mogen eten?
Ik weet wel dat zij geen gelatine mogen, maar hoe zit het met slagroom, roomboter, de taart zelf....?

bedankt!

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

2

Re: moslim, dierlijke producten in taart?

In slagroom en roomboter zitten er dierlijke vetten in en de eiren komen ook van de kip. Misschien kan je een vegetarische taart voor ze maken. Ik heb wel een recept, maar het is voor chocolade vegetarishe taart. Misschien heb je wel wat aan. Succes!

Vegan chocolade cake

INGREDIENTS (Nutrition)
1 1/2 cups all-purpose flour
1 cup white sugar
1/4 cup cocoa powder
1 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon salt
1/3 cup vegetable oil
1 teaspoon vanilla extract
1 teaspoon distilled white vinegar
1 cup water
Add to Recipe Box
My folders:

Add to Shopping List
Add a Personal Note

DIRECTIONS
Preheat oven to 350 degrees F (175 degrees C). Lightly grease one 9x5 inch loaf pan.
Sift together the flour, sugar, cocoa, baking soda and salt. Add the oil, vanilla, vinegar and water. Mix together until smooth.
Pour into prepared pan and bake at 350 degrees F (175 degrees C) for 45 minutes. Remove from oven and allow to cool.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

3

In de biscuit (taart) zelf zit niets wat ze niet mogen hebben.Of ze moeten ook geen eieren mogen eten.
Ze mogen geen boter maar wel plantaardige margarine. Voor veel recepten kun je de boter gewoon vervangen door de margarine.

groetjes Francisca

4

Maar slagroom en boter komt toch van dieren die nog LEVEN! Denk niet dat ze daar problemen mee zullen hebben. Dan vraag je het ze toch even. En eieren van kippen die nog LEVEN.

5

ik heb het ze gevraagd en ze hebben geen problemen met zuivelproducten en eieren.
Bedankt voor alle antwoorden.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties