1

Onderwerp: Hellup! CC crashen!

In de oven zagen ze er schitterend uit. Een beetje bol boven de rand, mooi rond etc.
Maar toen ze afgekoeld waren waren ze ineens een stuk kleiner! Niet zomaar ingezakt, maar echt kleiner, dus ook aan de zijkanten: papiertjes los.

Weet iemand wat er is fout gegaan? Ik heb de 2de serie eenstand warmer gebakken (eerst 175, tweede 200 hete lucht), maar helaas hetzelfde resultaat! (Koopmans mix, drOetker cups)

Bedankt voor het meedenken,
Sandra

Mijn taarten kan je zien op http://www.grasland.info/pics/taart/

2

Re: Hellup! CC crashen!

Ik bak ze in de hetelucht op 160 graden. Normale oven is het 180 en dan moet je er 20 aftrekken voor de hetelucht. Zet je ze niet in de tocht weg. Ik had dit in het hele begin ook. Maar ze stonden onder het kastje van de geiser en daar tocht het.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Dat is wel een goeie, van die tocht, daar kan het bij mij (gedeeltelijk) ook best eens aan gelegen hebben dat bijv. mijn cupjes loslieten.

Gelukkig lukken ze nu wel (sinds 2x gebakken te hebben).

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

4

Volgens mij kan het ook zijn, als je ze in de muffinbakblik laat zitten,
dat door de warmte er condens bij komt,
ze vochtig worden, en loslaten...dat was bij mij bij de eerste zending zo,
bij de tweede keer had ik ze gelijk in een plastic bak gezet, met de deksel net niet erop, en had ik het niet...vreemd he!?

Mijn ervaring met de oetker cups is ook dat ze loslaten. Ze zijn veel te stijf en als de cc iets krimpen omdat ze afkoelen (wat normaal is) dan laten de cups al los. Ik gebruik ze niet meer.

Maar waren je cc wel goed gaar?? Anders krimpen ze niet zo veel hoor! Je kunt dat controleren door er met een sat

6

Misschien teveel mix in de vormpjes? Als ze dan inzakken laat het papiertje ook los van het cakeje.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

Thea Berndsen schreef:

Mijn ervaring met de oetker cups is ook dat ze loslaten. Ze zijn veel te stijf en als de cc iets krimpen omdat ze afkoelen (wat normaal is) dan laten de cups al los. Ik gebruik ze niet meer.

Welke gebruik je dan wel?