1 Laatst bewerkt door mamatasja (20-08-2008 21:57)

Onderwerp: koelkastvullingen en marsepein?

Ik heb al een paar taarten (met veel plezier) gemaakt. Maar tot nu toe alleen de simpele vulling van botercreme, jam en banketbakkersroom (uit zakje) gedaan. Ik durf nog niet zoveel andere vullingen aan. Heb al vele lekkere ideen op het forum gezien, dus ik ga het binnenkort echt proberen.
Wat mij vooral erg aanspreek is de vullingen met bv de mona toetjes. Maar 1 ding snap ik niet. Deze vulling moet je toch in de koelkast bewaren, maar hoe zit dat dan met de marsepein. Ik lees veel berichten dat een taart bekleed met marsepein juist liever niet in de koelkast moet worden bewaard.
Hoe doen jullie dat dan als je vullingen hebt, die juist wel in de koelkast moeten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: koelkastvullingen en marsepein?

Ik zet beklede taarten gewoon in de koelkast. Als je ze er dan uithaalt, gaat het even zweten maar dat droogt ook weer op.

Groetjes Renske

koelkast op standje 1 trouwens... ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bedankt. Ga binnenkort maar ens experimenteren met verschillende vullingen. Zal mijn man erg blij mee zijn (haha). De kinderen iets minder denk ik. Alhoewel, de jongste is 15 maanden en is net haar vaders, lust alles of wil in iedergeval alles proeven. De oudste is ruim 5 jaar en iets kieskeuriger......