1

Onderwerp: Kan dit....? Choco-taartje

Hoi Allemaal,

Ik heb zojuist een volgens mij geweldig mooi choco-taartje gebakken en die wil ik zaterdag overgieten met ganage (nee wees niet bang, hij gaat zo eerst ff de vriezer in hoor).
Maar ik zit een beetje over de vulling, ik dacht aan kersen en slagroom (soort swartzwalder kirch zeg maar :-).
Maar smelt de slagroom niet als ik met de ganage aan de slag ga?
En moet ik aangevette (noem ik dat zo.... bedoel die van de recepten met mascarpone) slagroom maken om hem netjes in de taart te houden???

Iemand nog andere tips voor de vulling deze chocolade-droom???

Bedankt voor jullie hulp alvast!

2

Re: Kan dit....? Choco-taartje

de ganache is koud als je hem over de taart heen giet. en als het goed is komt de slagroom niet tussen je taart vandaan toch?
volgens mij kan het allemaal wel wat je wilt doen.

3

een dijkje van botercreme spuiten en er komt niets meer aan je slagroom. (behalve het mes en je mond :-D )

4

chantal1980 schreef:

de ganache is koud als je hem over de taart heen giet.

Ja ?
Dat staat in 't recept er niet bij...
Ik dacht dus warm omdat ie dan waarschijnlijk vloeibaarder is....
Maargoed, af laten koelen dus, goed dat ik 't weet anders had ik een probleem gehad met de planning :-)

Dat dijkje botercreme is een goede tip, die ga ik zeker spuiten!

Zeker goed af laten koelen, anders smelt je vulling!

(ervaringsdeskundige...)

Groetjes Renske

6

ik maak heel vaak de chocolade taart met slagroom/kersenvulling
en als je de ganache goed af laat koelen gaat er niks verkeerd met de slagroom !!!!

ik koop gewoon altijd de bekertjes slagroom en doe er dan wat klopvast door en een beetje suiker en dan samen met kersenvlaaivulling :9 jammie

zelf doe ik er dan ook nog chocolade snippers overheen als ik hem net 3 keer met de ganache overgoten heb
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7HRCWTR.jpg

chocobommetje :D:D:D:D:D:D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

7

zo, dat ziet er ook lekker uit zeg, en kan je zeker gebruiken als de gananche toch niet zo strak op je taart zit. Die ga ik onthouden.