1

Onderwerp: Onderzoekje maat taartdozen

Hallo,

Omdat we, net als de cupcake doosjes die we in ons assortiment hebben, een eigen taartdoos willen laten ontwerpen, willen we heel graag jullie mening voor wat betreft het formaat van de doos. We willen 2 maten opnemen en denken zelf een een formaat van rond de 26 cm, met een redelijke hoogte: 12 cm. En aan een formaat rond de 30 cm. Maar ik weet zelf dat een doos van 30 cm vaak net te klein kan zijn als je ook nog wat decoraties op en om je taart wilt doen, dus dacht ik zelf aan 32 cm en dan 12 cm hoog.

Maar, ik wil het graag even met jullie "bespreken" als (wellicht) toekomstige gebruikers van deze taartdozen. Wat vinden jullie van deze maten, hebben jullie juist andere idee

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

2

Re: Onderzoekje maat taartdozen

Ik gebruik juist het meeste de dozen van 40x40 en soms de dozen van 30x30.
De meest bestelde maat bij mij is dan ook 30x30 ;)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

3

ik gebruik ook altijd 30x30 cm

en liefst 10 cm hoog! vooor al mijn taarten groot of klein
en voor barbietaarten of kleine stapeltaarten enz gebruik ik altijd alleen de onderkant van de doos

4 Laatst bewerkt door Mare (20-08-2008 19:08)

naast de bovengenoemde maten gebruik ik voor de kleine taartjes (vaak voor familie etc.) de 20x20, maar weet niet of daar veel animo voor is.

5 Laatst bewerkt door Naära (20-08-2008 14:53)

Ik gebruik heel veel 20x20 en zo nu en dan 30x30.

De kleine maat gebruik ik vooral omdat ik voornamelijk voor familie en vrienden bak. Kleine taartjes zijn dan mooie weggevertjes.

Als er een grotere bestelling is wordt het meestal een taart van 20, 24 of 26 cm. En die past prima in een doos van 30x30.

En een prijs, tja, zo min mogelijk natuurlijk, haha.
Ik betaal nu voor 20x20 0,29 cent. En voor 30x30 0,56 cent.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

Ik gebruik heel veel 20x20 - 25x25 en 30x30 en het zou inderdaad mooi zijn als ze wat hoger zijn. En ronde dozen lijkt me ook heel mooi. Ik bak namelijk alleen ronde taarten.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

7

Ik maak ook juist vaak kleinere taartjes, dus een doos van 20x20 zou ik ook fijn vinden.

Maar voor de grotere taarten zou ik ook voor iets groter dan 30x30 gaan. De maat die je noemt, zou prima zijn denk ik!

Qua prijs maakt het me niet zo heel veel uit, wel onder de 75 cent per stuk ofzo. Heb eigenlijk geen idee van prijzen.
En het liefste doos en deksel apart, dan kun je voor sommige taarten alleen de bodem gebruiken (stapeltaarten/barbietaarten).

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

8

Ik gebruik altijd 30x30. Eentje van 12 hoog zou ik geweldig vinden. Ik heb ze nu van 9 of 10 en dat is meestal n

9

Ik gebruik altijd 30 x 30. Maar voor grotere taarten is 40 x 40 ook handig.

Ook zou ik interesse hebben in een kleiner formaatje (20 x 20) voor de kleinere gebakejs maar vooral voor de boltaartjes!

10

Ik heb 2 maten in huis: 30 x 30 en 34 x 34 (8 cm hoog). Groter heb ik ze tot nu toe nog niet nodig gehad. En voor die paar kleinere opdrachten pak ik nu gewoon de 30 x 30 doos. Wel zit ik nogal 'ns te stoeien met de hoogte. Vaak verhoog ik de dozen met stukjes karton aan de zijkant.

Voor deze dozen betaal ik nu 51 en 63 cent per stuk. Veel meer zou ik er denk ik ook niet voor willen betalen.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

11

Petr@ schreef:

Ik gebruik altijd 30x30. Eentje van 12 hoog zou ik geweldig vinden. Ik heb ze nu van 9 of 10 en dat is meestal n

Groetjes, Marielle

12

Dank jullie wel allemaal. Even over de 40x40 doos, welke maat taart doe je daarin? Want zou 36x36 ook een doos zijn die groot genoeg is, en dat we die dan bijvoorbeeld (als dat kan) nog iets hoger maken, bijv. 15 cm. Graag jullie mening!

De 20x20 zijn blijkbaar toch ook populair :-)

@Danielle: de 17x17x8 zijn perfect voor de bolletjes.... dan past er een 16 cm. rond kartonnetje in met een boltaart erop.

En voor een grote doos, stel dat dan 40 x 40 wordt, heb ik wel de "angst" dat het wat duurdere doos wordt. Wat zou een bedrag zijn dat je max. wilt neerleggen voor zoiets?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

13 Laatst bewerkt door Marleen (21-08-2008 18:11)

Ik gebruik de 34 x 34 taarten voor mijn vierkante bakvorm van 30x30 dan hou ik nog net een mooi randje over zodat de taart vrij staat.
En verder de 28 x 28 doos

dozen van rond de 10 a 12 cm  zijn voor mij hoog genoeg, voor een stapeltaart moet je toch al naar een alternatieve doos zoeken

14

taartdozen 30-30 en 40-40 zijn oke maar wel graag wat hoog.
(en als we het toch voor het zegge hebben dan ook strikjes eromheen,of van die ouderwetse hoededozen,zijn ook erg leuk    grapje hoor)
groetjes grobbelia

15

Ik gebruik meestal 25x25 of 30x30. 12 cm zou een hele mooie maat zijn, die ik nu heb (8cm) zijn echt te laag.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

16

ik gebruik voornamelijk 30x30 en die zijn 8cm hoog. met een kleine puzzel erop zijn ze net iets te laag. dus doe ik die zijklepjes induwen. ik betaal 0,52 ct ps. (100 stks in verpakking) incl. btw. mooie prijs. voor een hogere taart gebruik ik alleen de onderkant en pak hem verder in met cellofaan.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

17

Qua prijs vind ik voor een grote doos 1 euro wel echt de max. Voor de normalere dozen (30 x 30) betaal ik het liefst uiterlijk 40/50 cent.

18

Pooh schreef:

ik nu heb (8cm) zijn echt te laag.

:Y :Y :Y dat vind ik dus ook :( Ze mogen best wat hoger zijn. Vooral wanneer je iets boetseerd :D

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

19

Ik koop vaak dozen bij een winkel in Purmerend .( Inge weet wel welke ik bedoel,weet niet of ik dat wel mag zeggen?) Die zijn er in verschillende maten en zijn 15 cm hoog! Ideaal voor geboetseerde taarten en striktaarten.Weet zo ff niet precies wat ze kosten,volgens mij v.a. 1,50.Best wel duur dus maar ik bereken dat gewoon door,mensen vinden het ook wel fijn als ze gewoon een doos in de koelkast kunnen schuiven. Als jullie aan deze dozen kunnen komen hou ik me aanbevolen,maar ik begrijp best dat ze misschien te duur zijn hoor!

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

hier ook 30 bij 30 en ook de kleintjes..
ik zou heel blij zijn met een hogere doos, bij mij passen ze er zelden in..

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

21 Laatst bewerkt door Teiget (24-08-2008 20:49)

Potverdikke, heel bericht geschreven: weg!!!!

Maar goed... Wat ik als max wil betalen voor een doos is lastig. Ik heb laatst de doos gekocht om een Barbie taart in te doen. Deze vind ik dus rete duur, dus die geef ik alleen aan bekenden, die de doos dan terug moeten brengen. De laatste twee keer heb ik de taart in jouw verzenddoos gestopt :o Daar past een taart van 36 cm in (met een 40cm onderbord).
Ik vond de dozen met de plastic deksels heel erg mooi. Ik begrijp dat dat met verzenden een drama is, maar ik vond dat een stuk luxer. Ik gebruik eigenlijk het meeste de dozen van 30x30. Ik zou graag een paar centimeter hoger willen.
Dozen van 40x40 zou ik wel kopen, 36x36 niet, omdat mijn vorm al 36 cm is (en er moet zo een dik bord onder).

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

22

31 x 31 ! omdat mijn onderplaat ook 30 x 30 is. en dan is de doos net ff te klein. En ook altijd te laag dus hogere dozen zou ideaal zijn (32 x 32 mag ook hoor).
41 x 41 zou ook een optie zijn, gebruik het niet veel denk ik maar heb nu wel ook onderplaten in die maat besteld. ;).
ook maatje 20 x 20 zou ik graag terugzien.

succes met uitzoeken....

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

23

34x34 gebruik ik vaak
voor een taart van 28 cm met een onderbord van 32x32 (aan alle kanten 2 cm)

de rest van de taarten doe ik in een 25x25 omdat ik gewoon geen andere maten heb :D

T is wel zo dat hoe lager jullie je prijs kunnen houden hoe meer mensen bij jullie bestellen (denk ik dan :D)
Nou gaan we in grote getallen naar paardekoper waar we hoeveelheden moeten kopen waar we heeeeeeeel lang mee doen, of door moeten verkopen hier.

Alles goed???? nee 3 fout

Berichten [ 23 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Onderzoekje maat taartdozen