1

Onderwerp: reliefmatjes?

zie hier die mooie reliefdingetjes, (cuttlebugs ofzo?) en lees dat je die kunt kopen bij de pipoos

heeft iemand een preciese beschrijving  en een foto hoe die dingen eruit zien?
want ik zal wel een dom blondje zijn, maar kon ze niet vinden bij de pipoos, en de verkoopster begreep het al helemaal niet.....

en hoe gebruiken jullie ze?

groetjes José

Re: reliefmatjes?

het zijn eigenlijk matjes voor de cuttlebug. Een soort apparaat om reliefjes in papier te maken geloof ik. als je cuttlebug zegt, snappen ze je wel

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

nou dat zei ik dus.....maar het enige wat ze liet zien waren metalen malletjes voor embossing...

groetjes José

4

:lol: Dat is het ook ;) Is dan ook alleen handig voor cupcakes.

I love Crisco <3

5

Hoi,

ook ik ben vandaag naar pipoos gegaan, maar ik werk niet met cc. Ze hebben daar ook andere reli

6

dus het zijn echt metalen plaatjes? doordat ik steeds matjes las, dacht ik dat het van rubber was ofzo hihihi
en die plaatjes druk je dan gewoon in het marsepein?

groetjes José

7

Het zijn geen metalen plaatjes :nooo
Kijk maar even hier http://www.provocraft.com/products/inde … cuttlebug, en dan gaat het dus over de embossingmatjes

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:

http://www.hobbyhandboek.nl/resultaat.a … =cuttlebug

ps: ik ga je nog terugmailen hoor, waren super je taarten!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

9

dank je wel!
maar ik zal dus wel blond zijn, want ik dacht dat de fotootjes op de pipoos site, niet van de matjes zelf waren, maar wat het resultaat is als je het gebruikt hebt .....jeetje voel me nu echt een beetje dom dat ik het niet snap...sorry

groetjes José

10

Werken al die cutlebug matjes nou hetzelfde? Want hoe 'diep' wordt het dan? Er staan er wel een paar tussen die ont-zet-tend leuk zijn, maar als die dan net weer niet zo lekker werken...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik heb een paar verschillende en mijn ervaring is is dat ze wel allemaal hetzelfde werken. Natuurlijk ligt het ook een beetje aan je zelf hoe diep de reliefjes worden, kwestie van iets krachtiger of minder krachtig met je roller er over heen.
Op deze cupcakes kun je het bv goed zien denk ik:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QKTG3BB.jpg
Bij de 1 zie je duidelijk dat ik harder gerold heb dan bij de ander...

12

maar je legt zo'n matje erop, en dan er met de roller overheen? of de marsepein of fondant op het matje, en dan erover heen rollen?
sorry, ben echt blond hahaha
en misschien voelt iemand zich  geroepen om er een filmpje van te maken? hihi

groetjes José

13

Weet niet hoe andere het doen maar ik rol mn marsepijn uit en dan leg ik het matje erop en rol er over heen.

14

Hier kan je goed op zien hoe diep het reliefje wordt. Ik vind ze echt superfijn werken. Ik rol wel altijd redelijk stevig eroverheen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWS67BLS.jpg

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

15

Ja Marjolein dat vnd ik ook zo mooi aan die cupcakes van jou :D
ik had een beetje naar jou cakejes ook pastelkleurtjes gemaakt met kleine hartjes e.d
maar zagen er saai uit, miste dat printje hahahaha

(vind je het erg dat ik die als voorbeeld heb gebruikt?)

misschien toch maar weer naar pipoos :D

groetjes José

16

Nog een vraagje  (is niet erg toch, Jos

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

nee joh, dat zijn ook dingen die ik me afvraag...ben nog maar een beginner, en heb nog niks van trex of crisco, omdat ik eerst simpel ben begonnen hiih

groetjes José

18 Laatst bewerkt door Niekie (20-08-2008 17:35)

je hebt helemaal niets extra nodig hoor :)
je marsepein plakt er niet aan, werkt geweldig.
En als je even op marktplaats cuttlebug embossing in toets kan je ze vanaf 4,75 kopen bij Gonny! (heb ik van de week ook gedaan, verzenden, maar 1,50 ongeacht hoeveel je er af neemt)

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

19

Dit zijn dus de matjes die je moet hebben, ze hebben van cuttlelbug ook metalen plaatjes waarmee je dingen kunt uitstansen of zo, maar in dit you tubefilmpje http://www.youtube.com/watch?v=DYJgwhvf … re=related zie je welke matjes we bedoelen.
Je hoeft alleen de matjes te hebben, waar je de marsepein op uitrolt of die je op de uitgerolde marsepein duwt, het grote apparaat dus niet h

Tot taarts, Yvonne

20

dank jullie wel meiden! ik ga ff kijken!

groetjes José

21

Bij www.dolscrapplezier.be hebben ze verschillende soorten hiervan.
Volgens mij hebben ze namelijk bij Pipoos maar 2 soorten en bij deze website meerdere soorten.
Ze staan bij embossing en dan Fiskars Texture Plate.
Zelf heb ik die met de voetjes/handjes ook genomen....erg leuk voor bij een geboorte vind ik!!

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

22

Mamav2Boys schreef:

Bij www.dolscrapplezier.be hebben ze verschillende soorten hiervan.
Volgens mij hebben ze namelijk bij Pipoos maar 2 soorten en bij deze website meerdere soorten.
Ze staan bij embossing en dan Fiskars Texture Plate.
Zelf heb ik die met de voetjes/handjes ook genomen....erg leuk voor bij een geboorte vind ik!!

Dit zijn dan wel die 'harde' platen, persoonlijk vind ik die van Cuttlebug die flexibel zijn veeeeel prettiger werken (ik heb ze allebei en kon dus vergelijkend warenonderzoek doen ;))

Tot taarts, Yvonne

23

dank jullie wel!!!!

groetjes José

24

Misschien een tip, bij de meeste bouwmarkten hebben ze kleine rollers met relief om sierranden op je muur te maken. Ze zijn vaak gemaakt van siliconen. Soms hele leuke motiefjes :D

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

25

meissie schreef:

Misschien een tip, bij de meeste bouwmarkten hebben ze kleine rollers met relief om sierranden op je muur te maken. Ze zijn vaak gemaakt van siliconen. Soms hele leuke motiefjes :D

Hee, da's een goeie tip, dankjewel! Binnenkort maar weer eens naar de bouwmarkt :D

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)