1

Onderwerp: vrolijke cakejes

ik had vandaag ff zin om te bakken en om mijn nieuwe mal uit te proberen (mijn man riep meteen o ik heb morgen overleg op het werk, dus ik kan wel 2x 7 cakejes meenemen). dit is het resultaat. gevuld met kersen. hebben jullie tips hoe het beste te vullen? en tips om cakejes rond te krijgen als je geen muffinvorm hebt (de bakplaten passen hier niet in de over dus de cakejes staan los op een rooster)?

groetjes anneke

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3CMTZBN3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FDNKNCEZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JJNL8DJT.jpg

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

Re: vrolijke cakejes

Leuk is dat h

leuke cuppies!!!
ik heb ook een muffinblik met 6 gaten. ook omdat een grotere er bij mij niet in past.
Ze hebben ze geloof ik bij de xenos, bij blokker en hier in utrecht bij betsies kookwinkel.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Hallo,
Ik heb 2 ovens en in eentje kan ook niet dat hele blik.ik heb toen zo'n silliconen muffinvorm gekocht en gewoon doormidden geknipt.Dus i.p.v.12 gaan er 6 in.
Het duurt even voordat je er wat heb,maar ik heb geduld.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

ziet er gezellie uit

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

6 Laatst bewerkt door dwirp (19-08-2008 18:51)

bedankt voor de tips. ga volgende week meteen op zoek naar een bakblik met 6 vakken (of inderdaad die van 12 van silliconen om door te knippen).

ach al kost het veel tijd, het maken van het marsepein kost ook tijd, dus terwijl de oven zijn best doet om te bakken, ben ik vaak toch druk in de weer met een tafel vol marsepein om ideetjes uit te werken.

7

Leuk gedaan, jammer dat ze niet rond zijn! Maar daar wordt aan gewerkt zo te lezen ;)

Leuk hoor!! Ik zou ze trouwens niet op een rooster zetten maar op een plaat. In elke oven zit als het goed is een bakplaat en anders op de ronddraaiende schijf van een combimagnetron!

9

Ik heb (geloof bij de xenos) ook losse muffinbakjes gezien.. neem aan dat ze daar ook wel mooi in blijven. Ook van siliconen materiaal. Kan je er misschien toch net iets meer van kwijt... scheelt toch weer...

10

Mooie kleurtjes!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

11

Ik hoop voor je dat het met de vorm-tips lukt om je mooie marsepeincreaties echt tot hun recht te laten komen, want ze zien er hartstikke leuk uit!

groetjes Sas

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

12

ziet er leuk uit, die gele vind ik wel leuk
ik heb dacht ik eens hier op de webshop losse vormpjes gezien, maar zeker weten doe ik het niet meer.

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

13

ik heb inmiddels zo'n vorm van silicone in 2-en geknipt. echter passen mijn witte bakjes daar niet in. als ik de cakejes daarin bak worden ze wel mooi en netjes, maar het papiertje zit er niet netjes opheen. op sommige punten zijn ze gevouwen met decake ertussen. goed genoeg voor thuis, maar niet om weg te geven.

als ik ze los in de vorm bak, dan ziet dat qua presentatie niet netjes uit (dus zonder bakje)......

wie o wie nog meer tips of ideeen (die niet veel kosten, want geld is zo goed al op voor de rest van het jaar wat hobby betreft).

14

dwirp schreef:

en tips om cakejes rond te krijgen als je geen muffinvorm hebt (de bakplaten passen hier niet in de over dus de cakejes staan los op een rooster)?

Ik heb de siliconen vormen gekocht en allemaal van elkaar los geknipt. Zo konden er nl meer in de oven. En ze blijven rond. Ik heb die van de action. Klein rondje eromheen laten aan de bovenkant.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

klopt die siliconen van de xenos heb ik ook een keer geprobeerd en die hebben een kleinere versie gehad en daar passen de papiertjes niet in. Ik heb ook die 6 blik van de blokker als extra ... Maar dat helemaal losknippen vind ik ook een goed idee zeg !

16

ok, heb dus gewoon de verkeerde gekocht eigenlijk......balen

zijn er niet ook kleinere papiertjes te krijgen die daar wel inpassen? of moet ik gewoon een ander bakblik kopen?