1

Onderwerp: hoe bevestig ik een tros rozen?

Hoi,

Hoe kan ik op de beste en mooste manier een tros rozen op een taart bevestigen?
De tros (bestaande uit losse rozen) moeten over de rand vallen.
Thanks!

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

2

Re: hoe bevestig ik een tros rozen?

Als je de rozen aan de onderkant samenknijpt komen ze niet zo rechtop te staan op je taart. Dan kun je dus een tros maken van rozen die je allemaal aan de onderkant samenknijpt, een stukje afsnijdt (hoeft niet schuin hoor, ze hoeven ook niet op warm water :lol:) en weer knijpen, zodat de onderkanten niet allemaal platte vlakken worden. Dan elke roos apart met icing, en al dan niet een stukje spagetti, in/op de taart plaatsen. Gaten opvullen met blaadjes.

Ik hoop dat het te volgen is wat ik schrijf want ik vind het knap lastig om het uit te leggen met alleen tekst.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Als je de rozen op draad maak en dan samenbinden met blaadjes die ook op draad staan dan heb je al tros..., dan moet je alleen wat icing onder een roosje of een blaadje spuiten en op je taart plaatsen

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Je kan toch niet zomaar draad in je rozen steken? :think:
Denk zelf dat dat toch geen optie is  :o

5

Het kan wel. Maar het hangt er vanaf door wie de taart gegeten gaat worden.
Zo heb ik in juni een bruidstaart met trossen rozen. Daarin ga ik dus niets steken. De taart wordt door zoveel verschillende mensen gegeten en niemand verwacht er iets in (iets wat er niet "hoort"). Stel dat er iets misgaat!
Als de taart bijvoorbeeld voor een verjaardag is, kleine groep mensen dus, dan kun je het wel doen. Zeg je het er gewoon bij en dan is er niets aan de hand. Maar op een bruiloft kunnen ze kwalijk gaan omroepen :lol:

Groetjes, Carin

6

Ik dacht het eigenlijk meer dat het ijzerdraad af kan geven?
Maar dat is dus niet zo?

7

Maar jawel, je neemt het boeketje er af voor je de taart gaat snijden de draad wordt ook met tape ingedraaid zodat het er netjes uitziet zo wordt het gedaan, echt hoor!!
Groetjezs Nicole

kids4co schreef:

Je kan toch niet zomaar draad in je rozen steken? :think:
Denk zelf dat dat toch geen optie is  :o

8

Maar als je dan wilt dat de rozen mee-opgegeten worden met de taart... zoals mijn bruidspaar wil... tsja... dan steek ik er toch maar niets in :D... je weet immers maar nooit of ze geen tante hebben die erg ongeduldig is :lol: en in

Groetjes, Carin

9

Ja...nou begrijp ik'em:
de draad eerst afwerken...
zo zie je maar: doorvragen was in dit geval wel slim!

10

Carin schreef:

Maar als je dan wilt dat de rozen mee-opgegeten worden met de taart... zoals mijn bruidspaar wil... tsja... dan steek ik er toch maar niets in :D... je weet immers maar nooit of ze geen tante hebben die erg ongeduldig is :lol: en in

11

Als je werkt met losse bloemen dan bevestig je ze toch gewoon met royal icing....dat blijft heel goed zitten........

12

goede tip, die ga ik (ook) gebruiken!

Berichten [ 12 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » hoe bevestig ik een tros rozen?