Onderwerp: Poedersuiker vervangen door zoetstof?
Hai ladies om botercreme te maken gebruik je een grote hoeveelheid poedersuiker, een klant van me wil graag zoetstoffen ipv suiker. Kan dit vervangen worden en zo ja in welke verhouding dan?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Poedersuiker vervangen door zoetstof?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hai ladies om botercreme te maken gebruik je een grote hoeveelheid poedersuiker, een klant van me wil graag zoetstoffen ipv suiker. Kan dit vervangen worden en zo ja in welke verhouding dan?
Ik zou even navragen welke zoetstoffen wel/niet kunnen. B.v. met fructose of glucose kan je prima botercreme maken (zelfde verhouding als suiker) maar dat zijn wel suikers. Met gewone zoetstof heb ik het nog niet geprobeerd. Je zou anders een heel klein beetje kunnen maken en dan kijken hoe dat wordt. Maar volgens mij moet het wel kunnen. Op de pot die ik heb staan staat dat een schep suiker gelijk staat in zoetkracht aan een schep zoetstof, maar je hebt van de zoetstof maar 10 gram nodig t.o. 100 gram suiker. het is veel lichter dus.
Succes! En ik hou je even in de gaten, want ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden.
Mirjam
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Poedersuiker vervangen door zoetstof?