1

Onderwerp: Lemoncurd met...

Morgen ga ik een bruidstaart maken met nogal basic vullingen. 2 kapsels met botercreme en 4vruchtenjam en 1 met lemoncurd en botercreme. Omdat de taart buiten de koelkast bewaard wordt heb ik nou eenmaal niet veel keus wat betreft smaken.
Nu las ik dat je van de lemoncurd maar een dun laagje moest gebruiken ivm de smaak. Om alle taarten even hoog te krijgen moet ik in deze taart dus een behoorlijke laag botercreme doen, of niet?
Weet iemand een lekkere combi, buiten de koelkast houdbaar, die ik evt. nog kan gebruiken, naast botercreme.
In de lijst met vullingen vond ik er geen...

Alvast bedankt

2

Re: Lemoncurd met...

je kan ook op beiden lagen, eerst een laagje lemoncurd doen en daar direct een laagje bc op...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Hoi Belluna heb je een goed recept van lemon curd.....ik heb die eens gemaakt maar gelukkig niet tussen de taart gedaan en ze eerst laten proeven.....en ze moesten deze dadelijk uitspuwen omdat die niet te eten was zeiden ze????

belluna schreef:

je kan ook op beiden lagen, eerst een laagje lemoncurd doen en daar direct een laagje bc op...

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Hoi Deysi,

Je kunt ook een paar lepels lemoncurd mengen met de botercreme, dan krijg je een heerlijke lemoncreme en dit afwisselen met een dun laagje lemoncurd. Ik vind het zo heerlijk!

nicole th schreef:

Hoi Belluna heb je een goed recept van lemon curd.....ik heb die eens gemaakt maar gelukkig niet tussen de taart gedaan en ze eerst laten proeven.....en ze moesten deze dadelijk uitspuwen omdat die niet te eten was zeiden ze????

belluna schreef:

Op de site van Lara, taartacadabra staat een recept dat erg lekker is! :Y

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

5

of even naar de AH gaan en een potje kopen. die vind ik ook lekker, maar als vulling, niet echt om zo op te eten.

6

nicole th schreef:

belluna schreef:

Ik heb het ooit is zelfgemaakt, maar weet niet welk recept ik gebruikt heb  :D

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!