1

Onderwerp: Marsepein vraagje

Dames en heer,

Ik heb een vraagje, mijn dansvereniging gaat voor de stichting kika (kinderkanker) bij een braderie speciaal voor deze stichting cupcakes verkopen (en die ga ik maken :D :)). Ik moet natuurlijk alles gaan bestellen, maar ik heb geen flauw idee hoeveel marsepein ik dan nodig heb. Ik wil in principe de bovenkant bekleden (simpel rondje) en dan nog een leuke roosje erop. En misschien nog en tierlatijntje erbij. (moet het nog uitdenken)

Owja, wel handig om te weten dat het om 300 cupcakes gaat. Wie weet het antwoord voor mij? Lijkt me echt niks om tijdens het decoreren achter te komen dat ik te weinig marsepein heb.

groeten,

sher

2

Re: Marsepein vraagje

Is het misschien een idee om voor 1 cupcake de versiering een keer helemaal te maken zoals je het hebben wil, dan de versiering op de weegschaal leggen. Dit gewicht x 300 + 10%???

Never give up on things that make you smile......

3

Lijkt me een uitstekend plan Daantje!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Het lijkt me ook wel uitstekend. Ik heb alleen geen weegschaal. Is er iemand die voor mij zou kunnen kijken of wegen? Dan doe ik wel voor de zekerheid x 300 +20%.

5 Laatst bewerkt door tom poes (26-01-2008 17:12)

Hoe kun je nou taartengek zijn en geen weegschaal hebben :lol: ? Hoe dat je dat dan met het bakken van kapsel en cakejes?
Ik heb geen plannen op cupcakejes te bakken, dus aan mij heb je verder even niks :+ !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Pas beginnende taarten gek en ik bak alleen koekjes en cupcakes. :D Aan taarten waag ik me nog niet. Er is geen gelegenheid voor en ik lust het zelf niet en om nou mijn vriend een hele taart op te laten eten hahaahaah.

Is niet moeilijk hoor. Heb een kan waar de cl en dergelijke worden aangegeven. Dus dat scheelt allemaal. Lukt allemaal ook prima. En wil dolgraag een weegschaal hebben, maar ja andere dingen gaan voor he. Dus WIE O WIE KAN MIJ UIT DE BRAND HELPEN?

7

Ik heb van de week kleine cakes gebakken (had beslag over ;-)) Ik heb een zo'n kleine cupcake bekleed met fondant en er een eigen fabrikage roosje op gedaan. Het geheel (heb het er een beetje af moeten pulken voor je, was al hard aan het worden) woog bij elkaar 10 gram. (rondje + roosje) Als je een gewoon formaat cupcake gaat bakken, met een rondje erop en roosje, ik denk dat je dan aan 20 gram genoeg hebt.

Succes!

Roosje

8

Nog bedankt!!!