1

Onderwerp: Iets anders dan crisco???

Ik ga morgen aan mijn eigen bruidstaart aan de slag en ik heb de sugarshaper van de webshop gekocht. Vandaag natuurlijk geprobeerd maar ik kan er nog niks mee. De fondant gaat er niet uit, ik heb een blaar van het knijpen en de sliertjes breken. Kortom ik ben er niet echt ervaren mee. Nu las ik dat je crisco moet gebruiken.
Kan ik iets anders dan crisco gebruiken om het pistool mee in te vetten? Ik moet het morgen gaan gebruiken en bestellen bij de webshop gaat niet meer. Ik woon in Lelystad en daar heb ik geen winkels in de buurt die het verkopen.

Alvast weer bedankt.

Mariella

2

Re: Iets anders dan crisco???

Je zou kunnen proberen er een heeel klein beetje frituurvet van een blok doorheen te kneden. Maar wat ook helpt, is je fondant een paar seconden in de magnetron voor je het in je sugargun doet.

Succes! Spannend hoor, je eigen bruidstaart!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Je kan het kopen bij super de boer

Veel taart plezier

4

Hey super deze tips, ga gelijk naar de super...... moet er toch heen want ik heb geen poedersuiker meer.

5

Je zal er nu mischien niets meer aan hebben maar ik gebruik cocosvet, deze is wit en je proeft hem ook niet en maakt je fondant weer soepel gewoon je handen insmeren en  je fondant kneden en dat  herhalen totdat je het gewenste resultaat bereikt!

Vele en lieve groetjes Nicole

6 Laatst bewerkt door Mariella (17-08-2008 10:25)

Ik heb er wel degelijk nog wat aan hoor. Ik was namelijk druk aan het vullen en afstrijken toen ik werd overvallen door mijn vriendinnen die mij mee hebben genomen voor mijn vrijgezellen feest. Ben er dus niet meer aan toegekomen om de taart te maken. Vandaag dus verder en ik heb cocos in huis. Bedoel je die harde cocos die in die blauwe pakjes zitten? Het is vettig qua structuur maar die ik heb smaakt wel erg naar cocos. Proef je dat dan niet ?

7 Laatst bewerkt door nicole th (17-08-2008 11:28)

Ik haal de mijne bij de mulder en deze zit in een doorschijnende verpakking, dus zij verpakken die zelf....ik ben er zojuist voor je aan gaan proeven en je proeft wel iets maar ik moet zeggen dat je aan de rolfondant niets proeft!!!En ja hij is hard van structuur maar als hij een tijdje uit de koelkast staat word die zachter....

Vele en lieve groetjes Nicole

Albert Hein eigen merk met 4 kleine blokjes frituur vet is smaakloos en werkt heel goed

info@minniescakes.com

9

ik gebruik ook witte blokken frituurvet. Ik maak er blokjes van, stop het in een potje, smelt het helemaal in de magnetron (zodat het potje mooi is gevuld) en als het

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl