1 Laatst bewerkt door Wejama (16-08-2008 17:45)

Onderwerp: Mijn eerste puzzeltaart

Gisteren mijn eerste puzzeltaart gemaakt voor een zoontje van onze vrienden.
Vond het vooral spannend hoe de taart de nacht zou overleven, want het is ook de eerste keer dat ik een taart met slagroom heb gevuld.
Ik krijg de taart nooit mooi in lagen gesneden met de taartzaag, wie heeft voor mij een tip?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKHXCBFG.jpg

2 Laatst bewerkt door tom poes (16-08-2008 17:44)

Re: Mijn eerste puzzeltaart

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKHXCBFG.jpg

Was bijna goed hoor maar je moet 'vierkante haakjes' gebruiken [img]ervoor en[/img] erachter en geen aanhalingstekentjes!

Lollige Carstaart hoor!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik zie niets :nooo
Ik snij hem met een groot broodmes door, want die taartzaag heb ik ook maar daar kan ik niets mee.

Groetjes Marlies.

4

Ik zie hem :lol:
Een hele mooie taart :thumb:

Groetjes Marlies.

Wejama schreef:

Ik krijg de taart nooit mooi in lagen gesneden met de taartzaag, wie heeft voor mij een tip?

'(img)'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKHXCBFG.jpg'(/img)'

mooie taart, marlies. ik kon eerst ook niet met de taartzaag overweg, maar ik doe nu mijn biscuit een nachtje in de vriezer en dan glijdt ie er zo doorheen.

Groetjes Miranda

6

Goed gepuzzeld.

7

Geen tips voor je, bij mij werkt het goed de taartzaag. Alhoewel ik wel moet zeggen dat het inderdaad makkelijker gaat bij een kapsel wat uit de vriezer komt en is ontdooid dan bij een verse.

Je eerste puzzeltaart is mooi hoor!

8

Mooi gepuzzeld! Ik geef met een kartelmes even een sneetje op de juiste plek en dan houd ik de zaag stil op z'n plek en ik zig-zag de taart er heen en weer doorheen...:think: Hmm..is dit duidelijk verteld. Eigenlijk ipv de zaag verschuiven en de taart op z'n plek, precies het omgekeerde. Werkt goed bij mij.
Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

9

Knap gepuzzeld zeg voor de eerste keer!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

10

Als dat je eerste puzzeltaart is ziet dat er veelbelovend uit voor de volgende taarten!

Vele en lieve groetjes Nicole

11

Goed gepuzzeld op naar de volgende !

12

Wat een leukerd.

Ik kan ook nog steeds niet met de taartzaag overweg. Of hij nu wel of niet uit de vriezer komt. Ik moet te veel bewegingen maken met mijn kapote pols. Wat ik nu doe is snijden met een broodmes. Je legt het biscuit op een draaiplateau. Je houd het mes recht en maakt snijdende bewegingen terwijl je met je andere hand voorzichtig aan het draaiplateau draait. Dan gaat het bij mij mooi recht en netjes.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

Bedankt voor jullie leuke reacties en tips. Ik ga de tip van Jolanda zeker eens uitproberen.

Wejama

14 Laatst bewerkt door miesja (17-08-2008 20:32)

De Taartzaag werkt prima!! Alleen moet je heel even meten op welke hoogte je gaat zagen en dan een heel klein stukje eerst even met een mes maken, daarna je hand vlak op de taart houden en de zaag van voor naar achter heen en weer bewegen. Hij gaat er dan perfect doorheen. Eerst de onderste en daarna de zaag iets verstellen en dan nogmaals herhalen. Beide stukken er samen pas afhalen als je twee keer gesneden hebt.
Je taart is trouwens heel leuk, vergeet ik nog bijna te zeggen, door die zaag.

Groetjes en allemaal veel creativiteit toegewenst door DORIEN
http://www.mijnalbum.nl/album=v6vmltxe

15

Mooi gepuzzeld voor je eerst puzzeltaart!

Ik waag me nog niet aan Cars, lijkt me zooo moeilijk!