1

Onderwerp: tylose

wie o wie kan mij helpen met het verkrjgen van tylose?? Ik heb het morgen al nodig omdat ik aan de taart wil beginnen, dus het lukt me niet om dit op korte termijn te bestellen in de webshop, ik woon in Ter Aar en kan het eventueel bij je komen ophalen, uiteraard betaal ik er gewoon voor, maar je zou me enorm helpen, ik ben vandaag thuisgekomen van vakantie, en daarvoor vergeten te bestellen, dom dom

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes
chanttie57

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

2

Re: tylose

Waarvoor heb je het nodig?
ik gebruik nooit tylose, en dat gaat gewoon goed...
misschien dat jij het ook net zo goed zonder kan doen??

3

hoi dianne

ik moet het gebruiken, zodat de marsepein wat beter blijft staan. Maar als jij tips hebt, hoe ik dit ook kan doen, dan is dat uiteraard ook welkom. Je kan het ook gebruiken om dingetjes "vast te lijmen"

groetjes
chanttie57

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

ik werk altijd met fondant,
en voor puzzelen en letters gebruik ik geen tylose...
plakken doe ik met een beetje water...

zonder tylose met marsepein boetseren...denk niet dat dat gaat lukken,
maar heb geen ervaring ermee...sorry...

wat je wel kan doen, is kijken bij 'Vind elkaar' en dan zie je of er iemand in je buurt woont, dan kan je misschien even een mailtje doen,
dan heb je meer kans op reactie als hier denk ik...

hoop dat het gaat lukken!
succes!

5 Laatst bewerkt door LiZZ (16-08-2008 11:01)

Ik boetseer marsepein zonder tylose :) en tot nu toe lukt dit.

Laatst een beertje gemaakt en zet zijn lijfje+hoofd dan op een sate prikker :)

Vastplakken doe ik met water, maar kwam laatst ook een mooi filmpje tegen hoe je eetbare lijm kan maken.
http://nl.youtube.com/watch?v=g_1vtYY-wFQ

Ik gebruik alleen marsepein en ik doe ook nooit tylose erin ik vindt dat niet lekker smaken. maar het gaat prima hoor zonder tylose.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

LiZZ schreef:

Vastplakken doe ik met water, maar kwam laatst ook een mooi filmpje tegen hoe je eetbare lijm kan maken.

maar daar doet ze toch tylose in.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

bedankt voor jullie berichtjes en verwijzing naar youtube, ik heb vandaag even gauw een beetje bij Wendy opgehaald, dus ik kan vanavond aan de gang. Ben druk bezig dus ik ga gauw de kids op bed leggen, kan ik weer verder, ha ha.

9

Claudia Mv 2 schreef:
LiZZ schreef:

maar daar doet ze toch tylose in.

Ja inderdaad, dat had ik toen niet door. Ik hoorde cmc pouder en dacht een poeder suiker :S wat stom!

Ook goed dat je het zegt, anders had ik zitten aanklooien met poedersuiker :D

even tip :

ik zou geen sate prikker gebruiken in geboetseerde poppetjes en dergelijke maar een spaghetti stokje je moet er toch niet aandenken dat iemand een hap uit je boetseersel neemt en stikt in een prikker. een spaghetti stokje is tenminste nog eetbaar

Groetjes frutseltje
http://www.fantasia-cakes.nl

11

Ik zag dat op een filmpje ook, toch maar een keer spagetti kopen :)

Overigens heb ik het er bij verteld en hij stak aan de onderkant nog een stuk uit om in de taart te steken :)

12

Ehhh, berichtje is uit 2008... :+ ... maar ik zat met dezelfde vraag en ben dat een beetje gaan uitzoeken.
Nu heb ik begrepen dat "Jem Petal Powder" hetzelfde als Tylose is.
Ben zo happy dat ik een winkeltje in Hengelo heb gevonden met alle taartbakstuff :D Ik moet nog beginnen aan m'n eerste lolllll... m'n dochter wordt zondag 16 en we gaan samen aan de bak vanavond :D ben blij dat ik hier lid ben, zoveel goede tips, gaaf!!! :D