1

Onderwerp: Taart plateau

Hallo!

Ik wil graag een taart maken voor mijn kleine-grote vent. Hij wordt 3 en wil een cars taart. Ik wil graag een taart maken en daarboven (dus los van elkaar) een kleinere taart. Volgens mij heb je daar van die plateaus voor. Hoe werkt dat? Prik je dat in de onderste taart?

Ik vind namelijk als je ze direct op elkaar zet, dan is het zo jammer als het aangesneden wordt.

Trouwens, alle ideetjes over een cars taart zijn welkom!!:D

Groetjes!!
Mirjam.

Smakelijke groetjes!
Mirjam

2 Laatst bewerkt door Katy (13-08-2008 21:02)

Re: Taart plateau

Hoi Mirjam,
Ik heb pas een 3D Cars taart gemaakt.
Echt niet moeilijk.
Als je interesse hebt wil ik het je wel uitleggen hoe ik het gedaan heb.

Groetjes Katy

3

Maar ze vraagt toch naar een plateau? Ze wil toch geen 3d taart, of begrijp ik het nou verkeerd? :D

Plateau's koop je, zoals je misschien zelf al hebt gezien, in de webshop. Ik heb er laatst een aangeschaafd, zo eentje waar je 4 taarten boven elkaar kunt plaatsen en dus niet op elkaar. De taarten zijn dan in verschillende groottes.. Nou heb ik mij laten vertellen dat het het handigst is om voordat je gaat bekleden enzo de taart te doorboren met een pvc buis... Zodat je daarna de taart gemakkelijk kan neerzetten op 't plateau.. Alleen dat moet ik nog wel even uittesten!

Hoop dat dit is wat je bedoelde.. ;)

4 Laatst bewerkt door Petr@ (15-08-2008 08:31)

Als je een stapeltaart maakt, zet je de taarten niet direct op elkaar. Je doet er een taartkartonnetje tussen. Hier: http://www.tartacadabra.nl/nl_main.html staat bij de how-to's hoe je dat doet. Kun je makkelijk de bovenste eraf halen en de onderste eerst aansnijden.

5

Ze vroeg ook om Cars ideetjes !!
Dus dacht ik, ik heb er zelf laatst een gemaakt mischien kan ik helpen.

6 Laatst bewerkt door Sanne123 (17-08-2008 14:31)

Haha ja dat is ook waar..Ach er zijn nu 3 verschillende reacties dus ze zal er vast wel wat aan hebben! :lol:

7

Zooooo ben een poosje ertussen uit geweest, máár... weer terug van weggeweest!

Ik lag helemaal slap van het lachen toen ik alle berichtjes las. In ieder geval heel erg bedankt voor alle tips!

Ik heb er zeker weten wat aan!!

Maar hoe bekleed je de naad tussen de 2 taarten?
Zet je de 2 taarten op elkaar en dan een grote lap marsepein erover, of bekleed je ze per stuk?

Alw

Smakelijke groetjes!
Mirjam

8

Ik zou toch even op tartacadabra kijken, 'aanschouwelijk onderwijs' werkt altijd het beste toch en het staat daar heeeeeel mooi uitgelegd!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"