1 Laatst bewerkt door lenicole (13-08-2008 21:47)

Onderwerp: 44 jaar getrouwd en colataart

Vandaag als verrassing een klein taartje gemaakt voor mijn ouders die vandaag 44 jaar getrouwd zijn.  Had ook nog engeltjes gemaakt maar dat werd te druk. Gisterenavond de bloemen gemaakt en gedust en de taart bekleed. Het was laat zeg na middennacht en niet voldoende licht maar het ging allemaal voorspoedig.
Tenminste dat dacht ik. Vanochtend zag ik dat ik met de smoother allemaal goudpoeder op mijn chocofondant heb gesmeert. Niet gezien gisteren dat het op mijn smoother was gekomen. Gelukkig valt het live minder op dan op de foto.
De vulling was aardbeienbotercreme met bokkepootjes en bosvruchten.

De tweede taart was voor het verlate verjaardagsfeest van mijn dochter. Geen spannende taart wegens tijdgebrek en ze had al een bumbataart gehad op de dag zelf. Aangezien de familie niet zo van fondant houdt cc gemaakt met reliefjes. Maar helaas heeft mijn man daar geen foto's van gemaakt. Je ziet er net 1 in het hoekje.
Het is dus een cocacola-taart met kitkat eromheen en smarties erop. Ziet er leuk uit maar aansnijden is een ramp, er stroomde een waterval smarties over tafel.
De colaglazuur was al te hard geworden en alles lag er los op. Maar de kinderen vonden het geweldig al die smarties overal. De taart was verder niet gevuld is ook niet nodig is zo al lekker genoeg!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVXAM64Q.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUFVIFVW.jpg

Groeten van Nicole

Re: 44 jaar getrouwd en colataart

leuke taarten! Die zwarte vind ik erg mooi!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Colaglazuur? Doe je dan gewoon cola door de poedersuiker?

KAn me voorstellen dat het pret was met die rondvliegende smarties :)

4

Ja, wil ik ook wel weten, wat is colaglazuur en hoe maak je dat?

Groetjes, Tessa

5

Leuke taarten!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

6

Is een recept van nigella uit How to be a domestic godess zal hem wel plaatsen bij recepten.

Groeten van Nicole

7

Leuke, mooie en lekkere taarten!!

8

Ohhhh je 44-jaar getrouwd taart is erg Classy!!!

en je M&M's taart....mmmmmmmm..... ;)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

9

Wat een mooie 44 jaar getrouwd taart en je m&m`s? Ik blijf het gaaf vinden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.