1

Onderwerp: tarwe-, soja- en pinda allergie? Wat mag wel of niet

Hoi allemaal,

Iemand vroeg of ik een allergie vrije taart kon maken voor een meisje met een  tarwe-, soja- en pinda allergie. Weten jullie wat ik dan wel en niet kan gebruiken.
Ik gebruik altijd de bicquit en botercreme mix van de webshop en marsepein en fondant om te bekleden een een laagje jam.
Zit daar soja of tarwe in? Ik heb er namelijk helemaal geen verstand van.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Liefs Wendy

2

Re: tarwe-, soja- en pinda allergie? Wat mag wel of niet

Er staat een ingredi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Dat is nogal wat als je het nog niet eerder gedaan hebt. Vooral tarwevrij. En denk erom dat er met dit soort allergien echt geen krummeltje in mag van de verboden spullen. (Dus als iets al aangebroken naast elkaar in de kast gestaan heeft kan je het al niet meer gebruiken.)
Succes ermee!
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

weet je ook of ze een noten allergie heeft zo ja dan mag je ook geen marsepein gebruiken.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Bij ingezonden recepten is een recept voor glutenvrije kapsel neergezet. Volgens mij moet je die kunnen gebruiken want daar komt geen tarwe, soja en pinda`s in voor. En indd fondant gebruiken en geen marsepein.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

en ALLE materialen die je gaat gebruiken eerst heel goed afwassen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

En geen fondant gebruiken wat je eerder bij andere taarten ook mee bezig bent geweest, want er is altijd kans dat er een kruimeltje aan zit.