1

Onderwerp: De perfecte cakejes; Koopmans mix versus Nigelia

Vanwege alle feestelijkheden rondom Colin's verjaardag (en omdat ik vanalles wil uitproberen natuurlijk ;) qua recepten) heb ik al aardig wat cupcakes gebakken.

Omdat ik mijn boodschapjes niet goed had gedaan en vrij laat ben begonnen met bakken had ik geen tijd om nog naar de supermarkt te gaan vond ik nog een pak koopmans choco cake en ben daar nu extra cupcakes mee bij aan het bakken naast die van 24 van Nigelia die al klaar zijn.

Ik blijf die van nigelia te compact en klein vinden. Die van koopmans rijzen lekker (ook bij 30 gr. per papiertje) en zijn heerlijk luchtig en dat is wat ik lekker vindt.

Maar dit moet mij toch ook lukken ""from scratch" want dat is wat ik wil ... Want je hebt tenslotte niet altijd een pak koopmans in huis toch ???

Of ben ik nu een zeurkous in mijn zoektocht voor de perfecte eigengemaakte cupcakejes ???

2

Re: De perfecte cakejes; Koopmans mix versus Nigelia

Ik vind die van Nigella perfect (luchtig, heerlijk van smaak, rijzen mooi) dus heb verder ook niets anders geprobeerd.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

Ik vind ze dus helemaal niet luchtig, is er een bepaalde volgorde die ik niet goed doe misschien ? Moet ik eerst alles apart mixen en dan bij elkaar gooien, ik heb net een you tube filmpje bekeken van en zij gooit gewoon alles in een mixer en zet het aan.

Misschien moet ik het eens proberen met de hete luchtstand ipv de gewone oven aan te zetten (ik kan volgens mij nl. beide met mijn oven ik heb een stand met boven en onder streepjes maar ook eentje met een molentje tussen de streepjes) ? Ik zal dat ook nog eens proberen kijken of dat verschil maakt ......

4

Ik volg gewoon het recept.

Misschien heb ik (en degene die het opeten) gewoon een slechte smaak ;)

of ik ben gewoon een zeurkous hihi

Uhm Naara, heb even op je site gekeken. Prachtige kunstwerkjes zeg allemaal, maarreh ik zie nu dat jouw cakejes toch een stuk hoger opkomen dan die van mij. Zou wellicht ook voor het verschil in smaak/structuur kunnen zorgen wellicht. Ik ga toch eens die hete lucht stand proberen en eens kijken hoe dat lukt.

7

Ik heb inderdaad een hete lucht oven.

Ik hoop dat het werkt voor je!

8

ik gebruik altijd het cake recept uit het boek versier een lekker koekje , dat werkt bij mij altijd perfect voor cupcakes , ik doe eraltijd als extra wat limoensap bij .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

9

Ik heb altijd cakemix op voorraad. Lekker snel, ook lekker

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

Ik gebruik ook altijd Nigella's recept, heerlijk vind ik die :P.
Helemaal niet klein en compact.
En tja...luchtig.... ik vind ze luchtig genoeg, niet zoals biscuit maar gewoon lekker zoals cakejes horen te zijn (in mijn beleving dan).

Ik gooi alles in de beslagkom, ff mixen en klaar. Met lepel in de cupjes en in de oven. En ik bak altijd op heteluchtovenstand, 15 min op 180graden.

Succes met verder uitproberen

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

11

Ik gebruik de cakemeel van Honig/Koopmans (weet niet meer welk merk) zo klaar en lukken altijd.

12

ik gebruik het recept van madeira cake uit het boek home guide of cake decorating.

Grtz elly

13

Hier ook altijd die van Nigella. Meestal kloppen haar recepten niet echt, maar deze toevallig wel. Ik vind ze perfect.

14

Hallo,

Ik wil voor de verjaardag van mijn dochtertje cupcakes bakken. Nu lees ik dat je hiervoor ook cakemix kan gebruiken. Ik vraag me af hoe lang de cupcakes dan in de oven moeten. Hou je de tijd van de cake aan die op de verpakking staat of moet het korter.
groetjes
concetta

15 Laatst bewerkt door chantal1980 (22-08-2008 20:56)

dat moet wel korter hoor! anders zijn ze zwart.
ongeveer een kwartiertje, 20 minuutjes.
en maar 1 volle eetlepel beslag in het papiertje doen, lijkt weinig maar is genoeg! anders stroomt ie over.

16

Ja dat dacht ik wel. Ik ga in het weekend even een paar uitproberen voordat ik er 50 ga bakken.
Dank je wel.
groetjes
concetta

17

Ik gebruik voor cupcakes altijd de mix voor muffins van Dr.Oetker.Zijn heerlijk luchtig en zoet en lukken altijd.Ook laten de papiertjes nooit los.Het zijn dan wel muffins maar ik noem ze gewoon cupcakes.Heb vorige week hier een "vergelijkend warenonderzoek gehouden met het "Nigella-recept;viel niet in goede aarde maar smaken zullen altijd blijven verschillen.Ik moet voor volgende week Zaterdag 120 cupcakes maken,met vulling en versiering (thema is sprookjes), roosjes en kroontjes,gouden en zilveren bakjes. Heb een grote bruidsstandaard gehuurd om ze op de lokatie leuk te presenteren.Heb er zo'n zin in!! Als het allemaal lukt staat er wel een foto in de parade.

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

18

Martinique schreef:

Ik heb altijd cakemix op voorraad. Lekker snel, ook lekker

Groetjes, Marielle

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » De perfecte cakejes; Koopmans mix versus Nigelia