1

Onderwerp: stapel vraagje

Ik ga volgende week mijn eerste stapeltaart maken en heb de volgende vraag.
Omdat ik de taart helemaal eetbaar wil houden. Wil ik gaan stutten met kitkat repen of van die chocolade sticks van Dove. Maar omdat deze nogal dik zijn, vraag ik me af of je deze direct in de taart kunt steken. Of moet je van te voren eerst een gaatje maken in het kapsel, bijvoorbeeld met een appelboor of een stokje?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Mirella

Re: stapel vraagje

Hoi Mirella,

Je kunt een gaatje prikken met een douwel (houten stokje), maar ik zou niet gaan stutten met kitkatrepen. Ik vermoed dat je taart dat niet gaat houden. En daarnaast gaat je taart misschien scheuren en dat is ook zonde.
Misschien hebben anderen daar ervaring mee???

Ik gebruik meestal van die douwels en dat werk perfect. Er is nog nooit iemand geweest die dat raar vond. Je haalt ze er gemakkelijk en snel uit.
Ik wens je er succes mee!

3

Het kan prima hoor, chocoladesticks gebruiken ipv houten dowels. Ik heb kortgeleden een stapeltaart 25 - 20 -  15 gemaakt met van die mint-stokjes. Eerst wilde ik de dove chocoladesticks gebruiken, maar die hebben de taart niet gehaald :o

Als je de verdeling goed  houd en de hoogte netjes afsnijdt, lukt het prima. Het is wel handig om vooraf even een gaatje te maken met iets anders, evt. een sneetje in het marsepein of fondant maken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

He dat komt me bekend voor. Ik had dus gisteren de chocoladestick gekocht. om te kijken of dat wat is. En je raad het al deze hebben de taart dus ook niet gehaald.
Dat soort dingen moet je ook niet kopen als je in die ene week van de maand zit.
Ik ga ze volgende week dus maar weer even opnieuw kopen. En dan zullen we zien of de taart het houd.

Bedankt en groetjes Mirella

Hoi

Ik voor mijn verjaardagstaart (2 lagen) de boel gestut met rietjes, (vlgs mij een tip van dit forum) ging perfect, natuurlijk niet het buig gedeelte gebruiken. Gewoon afknippen op de juiste lengte. Vanwege de kleur er makkelijk uit te halen en makkelijk er in te stoppen

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!