Onderwerp: mijn eerste taartjes thuis
Mijn allereerste taarte heb ik op een workshop gemaakt toen leek alles zooooo makkelijk...... beginnerst geluk blijkbaar want zoals je op onderstaande foto's kan zien heb ik er nu een potje van gemaakt.
Na struinen op het forum denk ik dat ik de fout hebt gemaakt door de taartjes af te smeren met banketbakkersroom. Want dat is te nat toch?
Het fondant ging op de randen scheuren
.....
Verder vond ik het nu ook wel erg lastig om de fondant mooi glad om de taart heen te "vouwen"..... En het plakte ook nog eens vreselijk en aangezien ik niks anders in huis had als maizena ben ik hiermee het plakken te lijf gegaan, maar met als resultaat een witte waas.....
Maar misschien had ik het gewoon bij 1 taartje moeten laten haha
ok hier komen ze
dit sloeg echt nergens op.... Misschien waren ze ook wel een beetje te klein om in zn geheel te bekleden en had ik het bij de bovenkant moeten laten?
Op zich gaat het decoreren wel redelijk....
vreselijke bloementoef haha
de strik vond ik wel goed gelukt voor de eerste keer! de rest was helaas flut. Ook hier zaten er scheurtjes in de fondant op de randen.....
deze vond ik wel de beste van de avond. Deze was dan ook voor mn moeder die 56 was geworden!
goede nieuws van het verhaal was wel dat iedereen die ze gekregen had (kon moeilijk zelf alles opeten haha) het erg lekker vond...
Iemand tips voor de volgende keer?
en die taart voor je moeder ziet er goed uit hoor!!