1

Onderwerp: Tappits en taartzaag

Hallo!
Gister was ik bezig met mijn 2e taart en pakte mijn pas bestelde spullen erbij. De taartzaag lijkt me erg handig alleen ik kreeg op geen manier het zaagje op een hogere 'stand' zeg maar, is daar een trucje voor ofzo? Op de verpakking stond niks.

Het was me ook niet echt gelukt de letters uit de tappits te krijgen, ook niet door de tappit om te buigen en op het blad te laten klappen.. Dat vind ik erg jammer want het zijn mooie letters en wil ze graag kunnen gebruiken.

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben! Dankjullie wel!!

2

Re: Tappits en taartzaag

Ik druk  de taartzaag een klein beetje tegen mij aan ,dan kan je hem zo hoger zetten, tylose door je marsepein of fondant, uitrollen ,even laten drogen, of huishoud folie op het marsepein leggen, kan je ze zo uit drukken

Veel taart plezier

3

bettie schreef:

Ik druk  de taartzaag een klein beetje tegen mij aan ,dan kan je hem zo hoger zetten, tylose door je marsepein of fondant, uitrollen ,even laten drogen, of huishoud folie op het marsepein leggen, kan je ze zo uit drukken

Ooh die van die folie vind ik wel een hele goeie!!! Dankjewel, en met die zaag ga ik nog wel een keer de worsteling aan dan

4

Over de tappits is al zoveel geschreven op dit forum, als je de zoekfunctie even gebruikt (die vind je bovenin de oranje balk), dan vind je allerlei eerder geposte onderwerpen over de tappits met allerlei tips en trucs!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Op je zaagje zitten toch van de kerfjes aan de zijkant? Daar het kun je het draadje hoger mee zetten.

Kan het niet hoger, dan draai je de taart gewoon om.

6

kiwi schreef:

Op je zaagje zitten toch van de kerfjes aan de zijkant? Daar het kun je het draadje hoger mee zetten.

Kan het niet hoger, dan draai je de taart gewoon om.

Ja klopt maar het lukt me dus niet om het zaagje naar een hoger kerfje te verplaatsen..

7 Laatst bewerkt door Dazwa84 (10-08-2008 19:06)

De taartzaag is flexibel dus je kunt de twee uiteindes naar elkaar toe 'buigen' zodat het lijntje losser komt te staan. Zodoende verplaats je hem dus omhoog of omlaag.

8

idd de ene kant van de zaag op het aanrecht zetten of tegen je aan houden. dan kun je hem zo een beetje buigen zodat het snijdraadje krom komt te staan. zo kun je hem hoger of lager zetten. en de andere kant natuurlijk ook doen, anders wordt het scheef :)

9

Oke ik ga hem nu maar meteen pakken en het proberen, dan staat ie voor de volgende taart maar meteen goed :P! ik laat het zo wel weten als het is gelukt

10

Jaaa hehe, dankjullie wel hoor! Dat ik daar niet zelf achter ben gekomen. maarja nu weet ik het :D

11

gelukkig maar :D

12

Een taart zaag heb ik niet, dus daarmee kan ik je niet helpen.
Maar een druppeltje olijfolie op je vinger doet en daarmee de randjes van de letters een beetje vet maakt. vallen de uitgedrukte letters er zo uit. Ook gebruik ik bij fondant ook altijd tylose.
De tip van het stukje vershoud folie werkt ook erg goed.

Groetjes Mirella