1

Onderwerp: HELP: 1e taartjes - hoe lang in de oven 16 cm?

Hoe lang zouden jullie een 16 cm taartje in de oven doen?
Ze staan er al in en dacht zelf aan 25 minuten maar ik twijfel nu weer....

alvast bedankt!
groetjes Chantal

2

Re: HELP: 1e taartjes - hoe lang in de oven 16 cm?

30 minuten ongeveer.

3

Ok dus toch de gewone baktijd...dacht dat als het groter was dat het dan langer moest zijn dus ging ervan uit dat als je een kleiner taartje had dat het dan korter moest worden...
nog 8 minuten!!! Spannend, worden m'n eerste taartjes... wilde er eigenlijk maar een kleintje doen maar toen had ik nog beslag over (webshop-mix 130gram met 2 eieren + 13cc water berekend via infotaartje) en heb toen nog maar een vorm gevuld. Als het goed is heb ik dadelijk een hartje en een rondje!
Hopelijk lukt het vullen en bekleden goed en kan ik vanavond of morgen een paar foto's plaatsen :-)

Anders kijk je toch met 25 min of ze al gaar zijn

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Spannend! Succes!!

6

Het is gelukt!!!
Tenminste de biscuittaart zelf was heeerlijk!! Heb er eentje in de diepvries gedaan en de andere eerst gevuld met botercreme (vd webshop-mix) daar wat frambozenjam overheen. Toen gedecoreerd: laagje witte fondant eroverheen en daar lila bloemetjes op...maar omdat dochterlief niet wilde slapen en ik bij de koffie taart wilde heb ik alles snel-snel gedaan en zag het er niet mooi genoeg uit voor een foto.... Maar: het smaakte wel super!!!
Hopelijk gaat m'n hartje wat mooier worden... Dacht aan een baileys of bonbonblocvulling....mmmm!
Wordt vervolgd en hopelijk volgende week al en dan ook met foto!