1

Onderwerp: Figuurtje van rolfondant eerder maken, hoe lang goed en hoe te bewaren

Goedemorgen,

Ik ga voor het eerst een taart maken met rolfondant en heb het starterspakket via deze webshop gekocht. Nu wil ik alvast een week van te voren gaan oefenen met boetseren om te voorkomen dat ik op het laatste moment sta te stressen. Kan ik dus al figuurtjes maken en die een week bewaren en hoe moet ik die dan bewaren? Hoe kan ik de rest van de rolfondant nog bewaren en hoe lang is die dan nog houdbaar?

Alvast bedankt

Re: Figuurtje van rolfondant eerder maken, hoe lang goed en hoe te bewaren

Rolfondant is maanden houdbaar, net zolang als op de verpakking staan of als je hem zelf hebt gemaakt de data's op de div. levensmiddelen. Je moet wel steeds voor schonen handen en gereedschap zorgen. Ook de kleurpasta er met een schone sateprikker erop doen.

Je boetseerwerkjes kan je bewaren in een afsluitbare trommel, evt in een plasticzakje, of als je het niet erg vind dat het wat harder word gewoon zo op de kast, wel onder een stolp of bakje voor het stof en beestjes. Je kan je boerseerwerkjes maanden bewaren.

3

marsepein dan? kan dat in de vriezer bijvoorbeeld met puzzelen?

Met een dosis geduld, onsje geluk en heel veel liefde krijg je alles voor elkaar!

4

hoeft niet in de vriezer. kan ook gewoon in een bakje worden bewaard.