1

Onderwerp: Fiasco!

Hallo iedereen.

Ik wou daarstraks cupcakes maken maar het is compleet mislukt =(. Ik heb vormpjes gebruikt met een doorsnede van 5 cm, maar na het bakken waren ze volledig uitgezakt en waren het uitgelopen ovalen.
Ik had ook een probleem met mijn fondant. Die verkruimelde helemaal als ik het wou uitrollen. Het recept was 350g poedersuiker, 2 eetlepels glucosestroop en het wit van 1 ei.
Kan iemand mij wat tips geven om het op te lossen of zeggen wat ik verkeerd gedaan heb.

Alvast bedankt!

Re: Fiasco!

heb je een muffin bakblik gebruikt??

op je andere vraag heb ik geen antwoord...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Nee, ik heb papieren vormpjes gebruikt.

Het beste is om de papieren vormpjes in het muffinbakblik te zetten en dan het beslag er in te doen. Op die manier zakken de cupcakes niety uit. Het beslag is namelijk eigenlijk te zwaar voor de papiertjes om hun vorm te kunnen behouden. Met het bakblik behoud je de mooie ronde vorm.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Volgens mij is het laatste recept meer icing, die niet hard wordt doordat er glucosestroop aan toegevoegd is.
Rolfondant heeft een ander recept om zelf te maken, moet je even bij de recepten zoeken.

Hopenlijk heb ik je weer iets verder op weg geholpen.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

6

Ja het beste is inderdaad een muffin blik te gebruiken, dan weet je zeker dat ze mooi rond worden!

Zelf fondant maken is erg lastig vind ik. Ik heb zelf meerder recepten geprobeerd, en het wordt inderdaad vaak erg kruimelig. Wat dan kan helpen is het een beetje warm maken in de magnetron (klien beetje) en evt een beetje vet (hard frituurvet of crisco) erdoor te kneden.
Beter nog is het recept van mmf vind ik, gewoon een keer proberen. Of waarschijnlijk gekochte fondant.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Bedankt iedereen voor de tips!

8

aha nu weet ik het daarom worden de mijne nooit mooi en lopen ze indd uit je moet ze met papieren bakjes in muffinblik zetten

weer wat geleerd hahahahahaha

neem al je dromen is mee de dag in (by loesje)