Onderwerp: help heb rood nodig!!!

Hallo allen,

Heb inmiddels de zoekfunctie al gebruikt en heb enkele dingen uitgeprobeerd, maar kom toch niet op echt rood!!
vandaar nogmaals de vraag: Hoe kleur ik mijn fondant (600 gram voor taart) echt rood!! Ik heb kleuren van Wilton en heb dus ook al geprobeerd het een aantal nachten in te laten trekken.....
Het is echt vies uitgevreten kauwgom roze geworden....jammer van de fondant!!
Hoe lang kan ik dit eigenlijk bewaren?
welke kleurstof is nu echt het beste??
Zijn er nog meer van die kleuren die zo moeilijk zijn? net als rood en zwart?

Ik hoor graag jullie reactie....

Groeten JS

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

2

Re: help heb rood nodig!!!

ik gebruik marsepein en heb nog nooit fondant gebruikt, dus ik weet niet of het anders werkt, maar wat ik altijd doe is gewoon kleurstof toevoegen en dan nadat je geen gel meer ziet meer toevoegen en dan kneden en als de kleur dan nog niet goed is net zolang meer toevoegen totdat je de goede kleur krijgt, steeds weer toevoegen (nou ben ik sowieso royaal met kleurstof, maar misschien heb je er wat aan.

wat je wel moet weten is als je eenmaal bezig bent moet je doorgaan totdat het de goede kleur heeft anders wordt het lelijk

Groetjes van Marleen

ik gebruik ook wilton, red red... rood kleuren lukt wel, maar wel veel kleurstof gebruiken. Kan je niet nog verder gaan met die fondant die nu roze is?? of heb je een andere kleurstof kleur??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4 Laatst bewerkt door sarina (08-08-2008 14:48)

Ik gebruik marsepein en de kleurstof van Spectrum. Ik krijg heel mooi rood en hoef niet extra kleurstof te gebruiken.

5

Voor rood en zwart gebruik ik de voorgekleurde fondant, want dit zijn de moeilijke kleuren om zelf te kleuren vind ik zelf.

Groetjes Marlies.

voor rood gebruik ik  CK Cristmas red en ben daar best tevreden over.
Ik gebruik nooit fondant alleen marsepein.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

Ik gebruik ook de voorgekleurde fondant voor zwart en rood, anders gaat er meteen een heel potje kleurstof doorheen.

Groetjes Renske

8

ik had ook gelezen dat rood zo moeilijk is, maar had toen al rood gekocht, die gel uit de webshop.
Lukte heel goed hoor. Ging wel veel door, maar het was mooi rood.

9

Ik heb ook wel eens gekleurd met kleurstof uit de Toko. Een klein buisje kleurstofvloeistof kost 1,35, te krijgen in rood, geel, groen en blauw. Deze kleurt iets feller dan de Wiltonpotjes

10

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=146
ik heb dit setje, en rood wordt gewoon rood hoor! veel kleurstof, en als het te erg gaat plakken weer poedersuiker erdoor doen.

11

Rood kleur ik meestal met red red van Wilton en gaat altijd goed. Totdat ik een keer met een ander merk fondant ook roze kreeg. Bleek een witmaker in het fondant verwerkt te zitten. Wit en rood wordt dus roze! Misschien is dit het geval? Weet alleen even niet meer welk merk fondant ik toen had.

12

Meer toevoegen dus. En als het te plakkerig word, kun je weer suikerbakkerspoeder toevoegen. Gewoon doorgaan. Blijft wel goed hoor. Goed verpakken.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

13

Op marsepein kleurt rood en zwart veel beter... Ik geloof dat het vet van de amndelen de kleurstof beter opneemt. Ik gebruik vooral marsepein, dus ik heb nooit die problemen (om een bv een kilo rood te kleuren heb ik dan een druppeltej of 6 nodig, denk ik).
Misschien dat het al scheelt als je een gedeelte marsepein door je fondant heen kneed en dan de kleur een nachte in laat trekken?
Al teveel kleurstof gebruiken lijkt me niet prettig, er zijn tenslotte maxima aan de kleurstoffen in voedingswaren en het komt de smaak en de structuur ook niet altijd ten goede.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

14

dat marsepein beter kleurt is omdat het niet helemaal wit is. Hier hebben we een marsepein die echt spierwit is en die krijg je ook maar moeilijk rood.

Om fondant rood te krijgen: Doe er een beetje geel bij door om door het roze heen te breken. Dan krijg je een mooie scherpe kleur rood. Doe je er dan nog een beetje burgundy bij krijg je een donkere rood.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no