Onderwerp: Decoraties eetbaar (houden)
Ik heb even een vraagje over decoraties voor een bruidstaart.
In september heb ik een week na elkaar 2 bruiloften waarvoor ik in ieder geval voor
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Decoraties eetbaar (houden)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb even een vraagje over decoraties voor een bruidstaart.
In september heb ik een week na elkaar 2 bruiloften waarvoor ik in ieder geval voor
hoi
als je de decoratie van marsepein maakt en dan luchtdicht verpakt dan wordt het niet hard hoor.
dat doe ik ook en dan blijft het een hele poos goed.
fondant gebruik ik niet als ik het lang van tevoren wil maken omdat het inderdaad hard wordt.
Als je suikerbloemen gaat halen in een winkel waar ze die verkopen liggen die ook al maanden en die zijn ook keihard( suiker is nu eenmaal hard).... gewoonlijk snijden bruid en bruidegom een stukje taart aan bij hun gasten en dan word de taart terug naar achter gebracht en daar worden de bloemen eraf gehaald en in stukken gesneden.
Ja dat is ook eigenlijk wel logisch, maargoed, ik vroeg me gewoon af, stel je maakt zo'n cascade van roosjes, of je die er dan helemaal afhaalt op het moment dat je de taart aansnijdt... blijkbaar wel dus...
Niet dat ik dat ga maken, maar toch...
Ik denk toch dat marsepeinen rozen wel degelijk gewoon opgegeten worden hoor!
Ik denk het niet alleen... ik hoop het ook van harte want anders hebben wij op 8-8-08 63 grote marsepeinen rozen voor niks op de taart gedaan
Van de taarten die ik heb gemaakt met bloemen erop, zijn altijd alle bloemen opgegeten hoor! Ik maak ze ook meestal van tevoren. Bloemen van marsepein of fondant worden dan soms wel een beetje hard (als je ze echt goed luchtdicht verpakt is dat trouwens nauwelijks het geval), maar ik vind dat niet bezwaarlijk. Je bijt er je tanden niet op stuk en de smaak blijft toch vrijwel hetzelfde. Zelfs icing bloemen (vind ik zelf dus niet lekker en die zijn keihard) worden door kinderen vaak met smaak opgegeten! Bloemen van flowerpaste (e.d.) zijn meestal alleen ter decoratie, daar zit dan ook meestal metalen draad en kunststof meeldraden etc. in.
Vooral marsepeinen roosjes worden door de meeste mensen als lekkernij beschouwd en ik heb vooral gemerkt dat mensen er graag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Decoraties eetbaar (houden)