1

Onderwerp: ik kan niet kiezen....

aankomende week ga ik voor het eerst taartjes maken!
(en heb er zin in!)
maar nu zit ik erg te twijfelen over de vullingen
ga ik voor heel simpel en makkelijk, met botercreme en jam, of toch iets anders?

heb citroenkwarktaarttoetje van mona in huis, en wil die dan gebruiken voor de grote taart, met als 2e laagje botercreme en een dun laagje lemoncurd

en wilde een kleintje erbij maken met chocolademouse (ook van mona) en dan als 2e laag bebogeen met botercreme, of bokkepootjes

of bokkepotjescreme en als 2e laag botercreme met chocoladesmaakje?

zucht wat moeilijk hihihihi

ik wil ook gelijk allemaal teveel denk ik

hebben jullie nog tips?

groetjes José

Re: ik kan niet kiezen....

* citroenkwark + 2e laag lemoncurd is erg :P, lekker fris (ik zou zelf niet de botercreme erbij doen, daar smeer je toch al je taart mee af).

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

thanks! tis voor mij heel erg nieuw. verder dan appeltaart en kwark/monchou kwam ik nog niet :D

groetjes José

4

Gewoon ienemienemutte doen en er twee kiezen :D Het is namelijk allemaal lekker!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

hihi ok, thanks...dr zit dus niks bij wat qua smaak "vloekt" ?

groetjes José

Eigenlijk gek, maar ik gooi altijd verschillende smaakjes bij elkaar en nog nooit meegemaakt dat het echt niet kan bij elkaar ofzo.
Dus er kan in ieder geval heel veel!

Groetjes Renske

7

is het niet lekkerder om lemon curd door de bbr of slagroom te doen en dan als laagje bij de citroenkwark? geen idee hoor, maar ik vind de lemon curd zo best wel heftig smaken. en kan het eigenlijk wel? en moet je dan een dijkje botercreme spuiten?
wat een vragen in jou topic, maar hopelijk leer je er zelf ook weer van haha!

8

lemon curd smaakt inderdaad sterk, dus daar smeer je een dun laagje van. Je kunt daar slagroom of bbr opdoen, maar het hoeft niet. En echt, lemon curd met citroenkwarktaartpudding in je taart is erg lekker! De sterke smaak van de lemon curd vormt een goed tegenwicht tegen de zoete smaak vna de marsepein/fondant. Maar alles is een kwestie van smaak he? Dus ben je meer van de chocolade, dan is de bokkenpootjescreme/chocomousse een betere keuze. Gewoon lekker uitproberen!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!