1

Onderwerp: Rare vraag?

Ben nog niet zo lang een bakster
Taarten lukt soms wel en soms niet
Vraagje over cup cakes: zijn dat gewone cakejes, dus van gewoon normaal cakebeslag?
Cakejes heb ik wel eens gebakken, ik heb dan zo'n muffinvorm. En hoekrijgen jullie al die mooie dingen er toch op?
Gewoon met fondant? Of marsepein? Blijft dat zo zo zitten of moet je daar nog weer piping gel voor gebruiken?
Mijn hond wordt binnenkort 16 jaar, ik wil graag cakejes maken met haar foto erop
Hoe pak ik dat het handigste aan?
Tips zijn zeeer welkom!

2

Re: Rare vraag?

Lees hier over vulling, hoe vul je die dingen in vredesnaam?
Kun je toch nauwelijks doorsnijden?

3

Met de zoekfunctie kan je heel veel informatie krijgen over de cupcakejes (onder het knopje ZOEKEN)
De versieringen zijn van marsepein of fondant. Je kan die rondjes uitsteken met een uitsteker ietsje groter dan je cakeje of met bv een glas. Het decoreren is gewoon spelen met uitstekers/ rollers...
Decoratie vast maken op de marsepein/fondant kan met of water of met eetbare lijm (evt zelf gemaakt met tylose)

Hier zie je

4

Of kan het ook van biscuitdeeg, wat je ook voor taart gebruikt?
Weet het niet hoor, zeg zomaar wat

5

Dat kan wel, maar dat is niet zo aan te raden omdat biscuit in zulke kleine vormpjes nogal droog wordt. Wil je een minder zwaar alternatief voor cake, dan kun je muffins bakken (daar zit veel minder vet in).

Een foto op een cakeje krijg je door die te laten printen op ouwel, uitknippen en bevestigen met wat pipinggel of op een toef botercreme leggen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!