1

Onderwerp: bloemetjes

Ik zie op veel van jullie taarten zoveel mooie bloemetjes.
Hoe maken jullie die toch? Ik wil niet meteen een mega vermogen investeren, maar mooie bloemetjes maken een taart echt af vind ik!
Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik zag in de webshop plungers, zijn die geschikt? En welke kan ik dan het beste kopen?
Wil ongeveer zo'n 20 euro eraan uitgeven...

2

Re: bloemetjes

die plungers zijn heeel erg handig. je zou van elk soort 1 maatje kunnen kopen, en niet gelijk het hele setje van 3 of zo. dan heb je al heel wat!
maar gewone uitstekertjes doen het ook goed hoor. kijk gewoon eens bij kruidvat of een speelgoedwinkel of blokker of zo naar klei. bij de klei voor kinderen zit vaak ook 1 of meerdere uitstekertjes. en dat is veel goedkoper.
succes!

of bij de xenos even kijken!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=188

Ik vind deze set erg handig! er zitten verschillende bloemen en blaadjes in!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

xenos?? hebben ze daar ook uitstekers??

Maaike, ben het helemaal met je eens! Ik kijk mn ogen uit in de galerij en op het forum!
Waar maken jullie de bloemen van? Ik wil graag eetbare bloemen maken, maar weet niet waarmee....

7

sanne tijhuis schreef:

Waar maken jullie de bloemen van? Ik wil graag eetbare bloemen maken, maar weet niet waarmee....

gewoon van marsepein of fondant is het makkelijkst als je uitstekertjes hebt!
je kunt ze ook van royal icing maken, maar dat is best moeilijk. mij lukt het in ieder geval (nog) niet. de bloemetjes die je hier op de meeste taarten ziet zijn gewoon van marsepein of fondant.

Super dank wel! Moet ik er dan nog een beetje tylose doorheen doen om het
bloemetje/ figuurtje steviger te maken?
Wil dit weekeind eens aan het proberen slaan:D
Dank je!

9

nee hoor, als je gewoon platte bloemetjes wilt hoeft dat niet.
alleen als je wilt dat de bloemetjes van die omhoogstaande randjes hebben dan kan het wel. die moeten dan wel een paar dagen drogen, anders zakken ze zo weer in elkaar. je kunt dan bloemetjes maken, en die dan in een poffertjes pan of in eierdopjes of zo leggen zodat ze de goede vorm krijgen die jij wilt.
succes!

Ik duw mijn bloemen meestal uit op die matjes waar de druiven tussen liggen in de suppermarkt. Werkt prima en je mag ze (wel even vragen natuurlijk :lol:) zo meenemen.

Dank je wel! goeie en goedkope tip! Duik ik vandaag maar ns
de super in:D

12

chantal1980 schreef:

nee hoor, als je gewoon platte bloemetjes wilt hoeft dat niet.
alleen als je wilt dat de bloemetjes van die omhoogstaande randjes hebben dan kan het wel. die moeten dan wel een paar dagen drogen, anders zakken ze zo weer in elkaar. je kunt dan bloemetjes maken, en die dan in een poffertjes pan of in eierdopjes of zo leggen zodat ze de goede vorm krijgen die jij wilt.
succes!

He goed idee...de poffertjes pan!! Ik doe het meestal in een eierdoos, maar die poffertjes pan hangt toch maar doelloos in de kelderkast ;)

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

13

Dit topic slaapt al heel lang, maar wou het toch even zeggen: ik knip een wc-rolletje doormidden, dan heb je dit idee, maar dan gratis ;)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?