1

Onderwerp: Spekkies

Het regende pijpestelen en nam me voor om een taart te gaan decoreren, daar wordt je vrolijk van dacht ik.Helaas de marsmellows waren al verdwenen uit de kast ,kleine muisjes misschien ???, maar er stond nog wel een zak Spekkies die dus maar genomen. Grote hand in de magnetron gesmolten met wat citroensap en toen kneden,kneden totdat er een mooie bal was. Ging super,tylose erbij en laten staan tot de volgende dag. Ik ging aan het kneden maar  zo soepel als het de dag te voren was zo korrelig wordt het nu. Wat kan hier de oorzaak van zijn teveel suiker gebruikt misschien en hoe zou ik dat kunnen oplossen ,margarine of crisco erdoor?

Wie kan mij helpen.

Groet
Tony

2

Re: Spekkies

Heb je het goed luchtdicht verpakt? Dat kan het misschien zijn... :think:

3

Ja , in een plasticzakje en ook nog afgesloten in een bakje.

4

Hmm... daar ligt het dus niet aan. Misschien dat het door de tylose komt? Door tylose wordt het vaak een beetje hard, en in het begin wat korrelig, maar als je het langer doorkneedt gaat dat korrelige weer weg. Wilde je het gebruiken voor boetseren? Als je het alleen gebruikt voor bekleden zou ik er de volgende keer gewoon geen tylose door doen. :)

5

Ja ik wilde ermee boetseren .
Bedankt voor je hulp dan eet ik het wel zo op hihihihi de smaak is prima.

6

doe er een paar drupjes water bij en dan komt het weer soepel.

waarom heb je er tylose in gedaan, als ik vragen mag :)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Omdat ik ermee wilde boetseren en ik dacht gelezen te hebben dat je dan tylose toe moet voegen, een dag laten staan en dan gebruiken.

8

Zover ik weet kun je met spekjes geen MM fondant maken. Ik neem aan dat je dat wilde maken toch?

9

Ja , het smaakte heel goed en kon er zelfs figuurtjes mee maken en uitrollen.
Omdat ik het wat steviger wilde maken heb ik tylose toegevoegd.Het is nog steeds heel kneedbaar .