1

Onderwerp: snijden - breken ?

Ik vraag me toch wel af hoe jullie erin slagen een taart in 3 of 4 delen te snijden.  Ik snijd ze in 2 en ben dan al bang dat het kapsel zal breken als ik het eraf haal.  Als je die lagen dunner maakt, breken die dan niet bij het eraf halen ?

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

Re: snijden - breken ?

Ik schuif mijn delen op een bord dan hoef ik ze niet op te tillen. en gebruik een taartschep om hem weer terug te schuifen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

Ook zorgen dat je taart al een nachtje gelegen heeft, als ik direkt na het bakken/afkoelen gesneden wordt is ie heel breekbaar. Of uit de vriezer bij beginnen ontdooien direkt snijden, helpt ook, en ja ik doe al die delen ook gelijk op een taartkartonnetje en schuif ze er dan zo weer op!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

ik heb dat soms ook, dan is ie zo luchtig dat ik het gevoel heb dat ie zo uit elkaar valt! Maar inderdaad een taartschep of iets anders gebruiken en dan lukt het wel hoor!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Snijden bij het ontdooien werkt perfect! Zijn de lagen nog lekker stevig en dus makkelijker te verplaatsen.

6

Bedankt voor de tips !

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

7

Ik heb (geloof ik bij de Xenos of Blokker, weet niet meer precies) een pannenkoekenschep gekocht. Echt ideaal! Het is een mooi groot rond oppervlak die dus een heel groot deel van je biscuit kan ondersteunen. Zo loop je minder kans dat hij breekt dan bij een gewone taartschep.
Maar een taartkartonnetje kan natuurlijk ook gewoon altijd ;)

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

8

Ik gebruik eigenlijk nooit extra materialen. Ik kan hem gewoon zo, hop, optillen. Ook meteen na het bakken, hij is nog nooit gebroken.

9

Zoiets had ik gisteren ook
Mijn mams is vandaag jarig, dus ik dacht:laat ik eens een taart voor haar maken
Heb ik hem helemaal scheef door gesneden
GGRRRRRR!
Hebben jullie hier ook tips voor, hoe ik hem het beste door kan snijden, zonder dat ie scheef gaat?

10

Taartzaag gebruiken ;) En dan zorgen dat de pootjes op het blad blijven.
Of bij gebrek aan taartzaag cocktailprikkertjes op dezelfde afstand plaatsen, dan weet je welke hoogte je aan moet houden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ben ook zo'n KOE!