1

Onderwerp: "Bak-ervaring"???

Vooraleer ik begin te panikeren met mijn 'misbaksels', wil ik graag eventjes vragen hoe lang jullie al aan het bakken zijn?
En hoe lang jullie er over deden om een eerste taart te maken die mocht gezien worden?? Is het aan te raden om workshops te volgen, of kan je gewoon proberen op basis van wat je op internet vindt?
Hebben jullie nog andere tips voor een beginnertje?

Als ik alle foto's hier op de site bekijk, die zijn z

2

Re: "Bak-ervaring"???

Het is best lastig om een mooie taart te maken zonder ervaring. Ik heb er zelf pas 2 gemaakt. De eerste met marsepein, welke ik voorheen alleen maar gebruikte om beestjes te boetseren voor Sinterklaas.

Het gekke is, dat als je de marsepein (of fondant of wat dan ook) om de taart hebt "gevouwen" ziet de taart al zo anders er uit, zo professioneel.

Met wat uitstekers gekleurd marsepein (of wat anders natuurlijk ;) ) uitsteken en dan plakken op de taart en tadaa hij is al versierd.

Heb ik gedaan en mijn famillie vond mij een professional :rofl:

Nu is het voor mij leren van anderen, mezelf zien te verbeteren, en meer lezen.
Gisteravond heb i kgespendeerd met royal icing spuiten. In het begin maakte ik echt misbaksels, maar na 1,5 uur ploeteren kon ik heuze rozetjes maken enzo, die je dus ook bij de AH vindt. Dus al doende leert men, en ik hoop ooit zo goed te worden als Wendy.

I love Crisco <3

3

Ik heb pas een workshop gevolgd toen ik al verschillende taarten had gedecoreerd; ik had eerst heel veel gelezen hier en toen van alles uitgeprobeerd. Maar als je nog een beetje koudwatervrees hebt, zou ik zeker aanraden eerst een workshop te doen, daar leer je zeker heel veel van. En het is vaak nog heeel gezellig ook!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Hoi!

Ik heb al iets van 16 taarten gemaakt en ze lukken steeds beter! Zonder workshops dus. Sommige dingen (barbietaart en bv 3d puzzelen) lukken echt niet, dus volgende maand heb ik mijn eerste workshop bij wendy :)

Verder heb ik heel veel aan de how to's op deze en andere sites.

Succes!

Groetjes Renske

5 Laatst bewerkt door kiwi (05-08-2008 08:40)

Kijk maar eens op de "mijn album"pagina's van de meeste mensen hier. Dan zie je ook dat bijna iedereen steeds beter en creatiever word. Daar zie je echt hoe sommige mensen zich ontwikkelen qua taartdecoratie. Onderaan staan vaak een of 2 taartjes met de bekeding er om heen gefrummeld, en bovenaan staat een super strakke taart met geweldige decoraties!
Bijna niemand levert de eerste keer een super strakke taart af...

Leuk om ook zo eens de albums te bekijken vind ik zelf.

6

nou dat is dus precies de reden waarom ik mijn miss misbaksel heb geplaatst.
ik heb nu 2 taarten gemaakt. de eerst mooier als de 2e maar t is allemaal om te oefenen. Schijnbaar doe ik ergens wel wat goed wat ik hanteer strikken en bekleed taarten in 2kleuren .. dus heb en hou hoop. maar mijn taarten zijn nog lang niet zo mooi als de dames alhier. maw gewoon posten, mensen zijn hier eerlijk (heel fijn overigens) en geven ook tips. laat je niet ondersneeuwen door de pracht taarten. maar ik waarschuw je wel even... als je eenmaal ana de eerste begint..... kan je niet meer stoppen!

Met een dosis geduld, onsje geluk en heel veel liefde krijg je alles voor elkaar!

7

Bedankt voor de 'goeie moed' hoor! Ik heb de voorbij week geprobeerd een taart te bekleden met fondant, zelfgemaakt volgens het recept hier op de site. En helaas, compleet mislukt!
De taart heb ik dan ook, samen met de fondant, netjes de vuilnisbak in gemikt. Effe gevloekt, en misschien ook heel effe willen opgeven, maar gelukkig zei mijn man (to be) dat ik nog verder moest proberen (die denkt uiteraard dat hij alles zal mogen proeven), en gelukkig las ik hier dat het toch ietwat normaal is...

De eerste 'gelukte' taart kom ik hier posten!

8

Ik ga de marshmallows uitproberen. Had ik nog nooit van gehoord. Het lijkt niet moeilijk, dus gewoon maar proberen. :)

9

lekker een workshop volgen en daarna thuis aan de gang!
je leert er echt veel vind ik!

10

anoli schreef:

nou dat is dus precies de reden waarom ik mijn miss misbaksel heb geplaatst.
ik heb nu 2 taarten gemaakt. de eerst mooier als de 2e maar t is allemaal om te oefenen. Schijnbaar doe ik ergens wel wat goed wat ik hanteer strikken en bekleed taarten in 2kleuren .. dus heb en hou hoop. maar mijn taarten zijn nog lang niet zo mooi als de dames alhier. maw gewoon posten, mensen zijn hier eerlijk (heel fijn overigens) en geven ook tips. laat je niet ondersneeuwen door de pracht taarten. maar ik waarschuw je wel even... als je eenmaal ana de eerste begint..... kan je niet meer stoppen!

Heeelemaal gelijk in, Toen ik voor het eerst een taart wilde maken ging het met Marshmellow fondat helemaal de mist in, gewoon veeeel te weinig poedersuiker gebruikt dus het resultaat was 1 grote plak en kliederboel maar ik wilde hem niet weggooien dus dit er maar van gemaakt:

http://i36.tinypic.com/bim62c.jpg

Deze heb ik overigens nooit gepost en ook maar niet als 1e taart geteld. Toen ik het voor een 2e keer ging proberen na nog eens veelvuldig te lezen over het maken van MMF ben ik het nog eens gaan proberen en is het tot mijn vreugde gelukt! Daar was ik al erg blij mee.. onlangs mijn 2e gemaakt en ook toen nog veeel frustraties omdat het mis ging met vullen, het dijkje smolt en de aardbeimousse was mislukt en liep eruit. maar al met al is het me gelukt er wat van te maken. Zelf ben je vaak ontevreden over schoonheidsfoutjes maar laat je taart eens zien aan iemand die nooit dat soort taarten maakt, die zijn al snel onder de indruk van je mooie werk;)

En inderdaad ik ben nu ook helemaal in de taarten mood. Ik kan niet wachten om de volgende te maken!

11

Hanna schreef:

Ik ga de marshmallows uitproberen. Had ik nog nooit van gehoord. Het lijkt niet moeilijk, dus gewoon maar proberen. :)

Als je eenmaal een beetje weet hoe of wat is het inderdaad goedkoop en gemakkelijk!

Voor de bekleding van een taart met doorsnee 24 cm omgeveer 18/19 Marshmellows in een kom en dan 1/2 eetlepels water, daar rol ik ze dan een beetje doorheen zodat ze allemaal vochtig zijn en dan 30 seconden in de magnetron.. Dan de marshmellows flink roeren en steeds poedersuiker erbij strooien, sta niet gek te kijken als bijna of de hele bus er in verwerkt moet worden dat is dan zo.. gewoon blijven roeren met die lepel en poedersuiker erbij strooien na een tijd merk je met veel poedersuiker strooien dat of het roeren bijna niet meer gaat of dat je 1 bal aan je lepen hebt die zonder plakken door het kommetje wordt geslingerd met roeren.. Dan pak ik een klontje roomboter en die laat ik helemaal in mn handen smelten en gooi poedersuiker op het aanrechtblad en daar haal ik dan de 'fondant' nog eens doorheen en ga dan wat rollen en kneden met nog af en toe wat poedersuiker toevoegende.. en dan heb je een soort deeg bal dan is het klaar :D!

12

Okay, Winnietje 3! Bedankt. Dit staat voor aanstaande zaterdag op het programma. Ik denk dat ik straks in Jordani