1

Onderwerp: Wie wilt er met mij meedenken.

Laat ik voorop stellen. Ik lust geen taart, dus bij het bedenken van een combinatie heb ik geen flauw idee of dat lekker is ja of nee. Dit is het geval. Mijn nichtje (ze wordt al zoooo groot :D) wordt binnenkort 8 jaar. Mijn zus had mijn cc gezien en mijn puzzelplaat van de kleine zeemeermin en gevraagd of ik de taart wil maken met chipolata. Nou heb ik gezocht naar chipolata op dit forum en ik kan dat kant en klaar kopen van mona.

Vraag 1. Is dat pudding en heb ik dan nog een dijkje nodig van banketbakkersroom? Zoja smaakt dat wel lekker samen?

Vraag 2. Mijn taart is 24 rond. Heb ik dan een tweede laag smaak nodig? En wat raden jullie aan? (ik heb echt geen flauw idee wat er bij past)

Vraag 3. De bekleding wordt kneedbare chocola (naar het recept van granny). Kan ik als decoratie marsepein gebruiken. Is dat lekker?

Vraag 4. chocola en chipolata is ook een goede combi?

Sorry het zijn allemaal vragen of het wel smaakt. Ik heb geen flauw idee en kan me er ook geen voorstelling van maken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt

2

Re: Wie wilt er met mij meedenken.

Vraag 1) Nee, dit is te nat. Maak botercreme van 50% ongezouten margarine en 50% gezeefd poedersuiker, evt smaakje toevoegen. Spuit hier je dijkje van.

Vraag 2) Qua diameter maakt het niet uit. Als je taart hoog is kan je er voor kiezen een extra laagje jam bijv ertussen te doen.

Vraag 3) Ja. Ja, als je marsepein lust wel.

Vraag 4) Het kan wel, maar zelf zou ik het niet doen.

- Lekker is chipolata met mandarijntjes en gele jam zoals abrikozen en het gaat goed in combi met marsepein en marsefond.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

3

De chipolata is dan de vulling en de chocola de bekleding. Is dat lekker?

4

ow sorry snapte het niet. Dus eerste laag  chipolata, tweede laag abrikozen en dan bekleden met marsepein. (kan ik echt niet bekleden met kneedbare chocola? Momenteel geen marsepein geld). En zullen kinderen het lekker vinden?

5

Volgens mij kan het prima hoor een vulling van chipolata en een bekleding van chocolade.
Chipolata is ook lekker met lemon-curd en als je twee lagen vulling wil doen dan doe je toch twee lagen chipolata. Neem je twee potten, kosten geloof ik iets van 99 eurocent per pot bij de AH.

Maar voor een kind van acht zou ik misschien eerder kiezen voor banketbakkersroom (zakje poeder ook bij de AH aanmaken met water) met een blikje mandarijntjes, erg lekker met viervruchtenjam.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

6

Thank you. Kaatje E. Het zijn de kinderen van mijn zus en zij vraagt chipolata, dus ik neem aan dat haar kinderen het lekker vinden. Haar kinderen aten (en eten nog) vanaf jonge leeftijd al slakken, gevulde olijven, sushi, mozarella en nog meer dingen die veel volwassene niet lusten. Ik ga wel cc bij maken. En die vul ik dan met abrikoos en dan chocola erop afgekeken van de koekjes pims van Lu ;)

7

Voor overheerlijke chocolade cc (en nog veeeeel meer lekkere recepten) moet je even kijken bij de recepten op www.Tartacadabra.nl van Lara, daar gaat Fruity orange marmelade doorheen en daar eet je je vingers (nog net niet) bij op.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

8

Ik zou de taart vullen met chipolata en gele banketbakkersroom. Of, ook een idee, je doet een hele laag banketbakkersroom en dan nog een laag half chipolata, half botercreme. Dan heb je een halve taart voor de chipolataliefhebbers en een halve taart voor de kids, die is wat neutraler. 24 cm zou ik wel met 2 lagen vullen. Of kneedbare chocolade daarbij lekker is, mmm, ik weet het niet. Mij persoonlijk spreekt de combi chocola en chipolata niet zo aan. Maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Als ik een taart met chocola maak gebruik ik meestal ganache en vul ik 'm altijd wel met iets chocoladigs/caramelligs/sinasappeligs. Ik ben een beetje behoudend denk ik!

Groetjes, Tessa

9 Laatst bewerkt door Sher (10-08-2008 22:16)

Chipolata is juist voor de kids kerkvliet. ;) De moeder heeft die smaak aangevraagd. Maar ik denk dat ik er uit ben.
eerste laag chipolata
tweede laag met lemon curd of abrikozen jam.
Met banketbakkersroom een dijkje maken, afsmeren met botercreme en dan bekleden met kneedbare chocola. Tenzij er mensen zijn die nu al griezelen bij het idee?

Of kan ik in dit geval beter met botercreme een dijkje maken.

Is het een raar idee dat kinderen chipolata lekker vinden? Waar smaakt dat eigenlijk een beetje naar? Ik had er zelf nog nooit wat van gehoord iig.
Sorry dat ik zo moeilijk ben dames. Dit is het enige aspect waar ik van baal bij het bakken. Ik lust het zelf allemaal niet dus heb echt geen flauw idee of het lekker is.

10

Het is niet raar hoor dat kinderen chipolata lekker vinden.Maar ik weet niet hoe ik de smaak moet beschrijven.
Een dijkje moet je van botercreme maken.Je kan trouwens de hele taart afwerken met botercreme(verschillende kleurtjes)
Maar als je niet weet waar chipolata naar smaakt, heb je het nog nooit geproeft.....dus kan je niet zeggen dat je het niet lust :D
toch maar eens proberen

11

Whahaah Jojade.
Ik ben niet zo gek op vullingen, slagroom. Die romige smaak bleh!!!! :O
Maar bedankt Jojade. Ik ben er nu definitief uit. Ik ga een proeftaartje maken voor mijn vriend en dan de echte taart.
Ik hou jullie op de hoogte!!!! :D

12

Dus. Dit wordt het.
eerste laag chipolata
tweede laag lemon curd
dijkje van botercreme
afsmeren met botercreme
bekleden met kneedbare chocola naar het recept van granny.
Ow, toch nog een vraagje. Is het lekker als ik aan de botercreme de smaak caramel toevoeg?

13

PROEVEN!!!
kan wel maar ik denk dat het erg zoet wordt

14

Blegh, ik ga niet proeven. You can't make me :lol:
Hmmm ik probeer het denk ik. De helft van de botercreme met cara en de andere helft zonder. Kijken wat mijn vriend het lekkers vindt.