Onderwerp: Help...nog Een Spoed!!
Hai,
Heb net voor het eerst lemon curd gemaakt. Volgens 2e recept op de site (3 citroenen, 3 eieren, 300 g suiker en 75g boter).....
DE LEMON-CURD WORDT NIET STIJF!@E#&@&#^@#!@
Wat moet ik doen????
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help...nog Een Spoed!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hai,
Heb net voor het eerst lemon curd gemaakt. Volgens 2e recept op de site (3 citroenen, 3 eieren, 300 g suiker en 75g boter).....
DE LEMON-CURD WORDT NIET STIJF!@E#&@&#^@#!@
Wat moet ik doen????
Late afkoelen, in de vriezer zetten? Ik zeg zo maar wat hoor, ben een lemoncurd-leek...
Eh, naar de supermarkt voor een pot?
Of wellicht beetje gelatine erdoor?
Ik weet niet hoe dik hij is geworden? En heb je hem laten afkoelen? Als hij nog warm is, dan moet hij zo dik zijn dat er een laagje aan de lepel blijft kleven als je die erdoorheen trekt. Het wordt dus niet gelijk pasta. Dan laat je het afkoelen en zet je het in de koelkast en dan wordt het pas echt dikker. Ik hoop dat het lukt. Ik gebruik ook dat recept en het gaat altijd prima!
Ik denk dat het recept niet klopt om eerlijk te zijn. Als je op de site kijkt naar de verhoudingen tussen de 1e en 2e recept van lemon-curd, dan zit er in de 2e veel te weinig boter.
Ik heb 'em overigens dik gekregen door 'em weer op te warmen en met maizena in te dikken, werkte perfect. Is trouwens heerlijk!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help...nog Een Spoed!!