1

Onderwerp: Hoe werkt een taartstandaard, boor je de buizen door je taarten!?!

Ik heb zojuist mijn 4 laagse taartstandaard ontvangen uit de webshop. Maar nu vroeg ik me af.. hoe doe je dat?? Boor je die buizen door je taarten? Of hoe maak je daar (mooi) een gat in!?!

Alvast bedankt voor alle tips!! Ik ben z

2

Re: Hoe werkt een taartstandaard, boor je de buizen door je taarten!?!

ik maak er altijd eerst netjes een gat in, ander heb je kans dat je bedekking scheurt.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

3

Als je een pvc-buis haalt die net wat groter is dan de buizen van je standaard zit je helemaal super. Met deze buis maak je eerst een gat erin en de buis past dan precies goed (dus niet te strak zodat de toplaag van marsepein alsnog gaat scheuren).
Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Maar maak je een gat met de pvc-buis in je taart als de marsepein etc er al overheen zit? Of er voor? (Ik ben zo bang dat het dalijk fout gaat :nooo )

5

Ik haal dit topic even naar boven omdat ik me ook een beetje afvraag hoe ik dit het beste kan doen.. Heb ook een stuk pvc buis gekocht en ik dacht dat het handig zou zijn om de gaten te maken voordat je de taart in lagen gaat snijden? of toch als de taarten al bekleed zijn? Hoop dat iemand me kan helpen! :/

6

ik heb bij mijn bruidstaartstandaard een steker gekocht die precies de maat is van de buizen. Het is zeg maar een hele hoge koekjes uitsteker. (ik heb mijn standaard niet hier in de webshop gekocht, maar elders op internet).

Ik vind het handiger om eerst een gat te maken en dan te bekleden, dan kun je de marsepein/fondant ook nog een beetje naar binnen duwen, zodat je randje mooi afgewerkt is.

7

Ok