1

Onderwerp: Dummy's: waarom en hoe??

Ik plaats het berichtje maar even hier, weet anders niet waar te zetten.

Ik zie af en toe ook dummytaarten voorbij komen. Ook erg mooi allemaal.
Ik denk dat meeste het maken om wat als voorbeeld te hebben/te laten zien of gewoon te oefenen met technieken.

Maar, bewaren jullie al die taarten dan en hoelang?
De basis is toch karton of zo?
En bekleden jullie het dan helemaal met marsepein en/of fondant? (zo is dan niet zonde??)
Blijft dit goed? Gaat het niet ruiken/smelten/hard worden/schimmelen etc?
En waar bewaar je ze dan?
Of herbruik je het na een tijdje weer?? Hmm lijkt me niet, wordt natuurlijk hard, stomme vraag eigenlijk.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

groetjes

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

2

Re: Dummy's: waarom en hoe??

De basis is piepschuim.Een dummy is gewoon leuk om te maken en staat gezellig onder een stolp op tafel.Deze blijven ik weet niet hoe lang goed.En als je de fondant er af pulk kan je hem weer opnieuw bekleden.

3

Ik ga dit ook even volgen :)

4

Een dummie is inderdaad van piepschuim. Je kunt hem bekleden met marsepein of fondant, wat je wilt. Hij blijft heeeeeeeeeeeeel lang goed... hihihi... Het gaat echt niet schimmelen. Je kunt ze maken omdat ze leuk staan op tafel ofzo, maar ze worden ook wel voor tentoonstellingen, wedstrijden of etalages gebruikt. Ik ken iemand die een taartdummie bij de verloskundige praktijk heeft staan bijvoorbeeld. Ik vind het leuk om er voor de feestdagen

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

okee ik zal even laten zien waar ik mijn taarten neerzet
ik heb deze kast een keer op marktplaats gekocht
en die komt langzaam steeds voller met taarten
ik maak de dummies om er van te leren en uit te proberen
en omdat ik het leuk vind als ik niets te doen heb
er zijn ook mensen die me vragen of ik een dummie voor ze wil maken
om ze dan ergen neer te zetten
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWIG7TVJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B4TYCKMG.jpg
groetjes monique

6

jeetje wat gaaf ! weet nu zeker dat ik ook die ene kast met raampjes wil hebben na de verbouwing !!!

7

Misschien een domme vraag, maar zijn er ook dummie-cupcakes? En anders weet iemand hoe je die kan maken? Dat lijkt me zo gezellig staan op tafel!

monidick schreef:

okee ik zal even laten zien waar ik mijn taarten neerzet
ik heb deze kast een keer op marktplaats gekocht
en die komt langzaam steeds voller met taarten
ik maak de dummies om er van te leren en uit te proberen
en omdat ik het leuk vind als ik niets te doen heb
er zijn ook mensen die me vragen of ik een dummie voor ze wil maken
om ze dan ergen neer te zetten

groetjes monique

wat een leuk idee zo in de kast. Staat wel vrolijk.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

lotils schreef:

Misschien een domme vraag, maar zijn er ook dummie-cupcakes? En anders weet iemand hoe je die kan maken? Dat lijkt me zo gezellig staan op tafel!

Ik denk dan ook van piepschuim,, uitsnijden in kleine stukje voor de papiertjes.