1

Onderwerp: "natte"taart

wederom een (spoed) vraagje,
als ik mijn taart uit de koelkast haalt, wordt ie na een tijdje nattig.
Hoe doen jullie dat? Zo'n vies gezicht!

2

Re: "natte"taart

Dat is condens. Je mag er dan niet aankomen, anders smelt je fondant of marsepein. Gewoon even op temperatuur laten komen, en binnen een uurtje is het weer weg. Wil je het sneller laten gaan, dan even een koude fohn of ventilator erop houde.
als je meer wil weten, dan even via de zoekmachine 'condens' intikken.

3

Hartstikke bedankt! Ik moet om 17 uur een bruidstaart afleveren. Lijkt het mij dus handig om hem om 15 uur ofzo al uit mijn koeling te halen? anders hebben ze daar een natte taart ;)

4

purk70 schreef:

Hartstikke bedankt! Ik moet om 17 uur een bruidstaart afleveren. Lijkt het mij dus handig om hem om 15 uur ofzo al uit mijn koeling te halen? anders hebben ze daar een natte taart ;)

Ja dat zijn dingen die je echt wel moet weten en doen als je een taart gaat afleveren denk ik ;)
Heb je het dan nog nooit eerder gehad?
Succes met afleveren!

5

nee, net begonnen, en de eerste bezorgtaart.
andere haalde um op

6

http://img143.imageshack.us/img143/9792/taart29ww3.jpg

7

Ik zeg altijd tegen de mensen die bij mij de taarten ophalen dat ze er rekening mee moeten houden dat er condensvorming komt als ze de taart uit de koelkast halen, en dat ze daar heel voorzichtig mee om moeten gaan. Dat ze een uur voordat ze de taart aansnijden ze de taart uit de koeling moeten halen. Etc.

Even puur uit nieuwsgierigheid, en zeker niet als aanval.
Maar als je taarten maakt voor anderen en verkoopt, is het dan niet van belang dat je juist dit soort dingen weet? Is die ervaring niet juist nodig als je taarten verkoop?
Nogmaals ik wil je niet aanvallen.
Want wat nou als je je bruidstaart vandaag had geleverd en er was iemand daar die de condens eraf was gaan vegen, dan was die taart er niet mooi uit komen te zien, of erger hij was gaan smelten. Dat zou vreselijk zijn, toch?
Zonder nu weer een discussie aan te wakkeren, want dat is heel de opzet van mijn commentaar niet. Je taart zit er keurig uit, je stelt je vragen, je site ziet er netjes uit en je maakt leuke dingen.
Ik ben misschien zelf wat voorzichtiger in opdrachten maken dan een ander.
Succes vanmiddag met je taart, het bruidspaar zal verrrast zijn!

8

Ik voel me niet snel aangevallen hoor;)
Ik verkoop idd sinds kort taarten, en zeg ook altijd dat ze ze van tevoren uit de koelkast oeten halen, de smaak vind ik persoonlijk ook beter, als ze niet meer zo koud zijn!
Ik maak tot nu toe alleen taarten voor vrienden en bekenden, en omdat het zo "goed"ging, ben ik er geld  voor gaan rekenen. Deze bruidstaart is ook voor een kennisje, wat ik voor een, onkostenprijs, voor haar gemaakt heb.

maar omdat ik hem moet leveren, wil ik geen natte taart brengen! daarnaast is de temperatuur nog steeds zo broeierig, dat ik geen gesmolten taart wil wegbrengen!
Tis ook mijn eerste bruidstaart, heb er gewoon buikpijn van ;)

Nou dan hier even een compliment; wat een supergave taart!
Vind hem echt heel mooi, zou hem zelf prima vinden als bruidstaart.

Groetjes Renske