1

Onderwerp: Poedersuiker enzo vraagje...

Vroeger toen ik nog vaker met mijn moeder taarten bakte, toen maakten we een puzzeltaart als volgt:
1) Cake/taart bakken en bekleden met marsepein
2) Plaatje zoeken (beertje paddington was bij mij toen favoriet ;-b)
3) Lijnen trekken op de taart met een 'choco-pen'
4) Daarna de vakken inkleuren met poedersuiker+water+kleurstof...

Volgens mij is dit een vreemde techniek want ik zie 'm hier nergens! Weet iemand waarom? Is het te gemakkelijk, te zoet, blijft niet lang goed (dat weet ik niet want we aten meestal alles binnen 1 dag op ;-b).

Mijn moeder vroeg zich dat af want ze wilde weten wat ik me allemaal op de hals haalde met mijn nieuwe hobby ;-)

2

Re: Poedersuiker enzo vraagje...

Ik denk dat de meeste puzzelplaatjes maken van marsepein/fondant omdat het mooier wordt!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

3

Voor het strakste mooiste en professioneelste resultaat denk ik dat marsepein/fondant puzzelplaatjes inderdaad het beste werken.

Neemt niet weg dat ik het een leuke techniek vindt die je beschrijft :D Ik denk dat die vooral erg leuk is om met kinderen te doen.

4

De techniek die jij beschrijft wordt nog steeds wel gebruikt hoor, ik heb me door Ellen hier op het forum laten vertellen dat dat "flowen" heet en inderdaad worden er dan op de taart eerst lijntjes getrokken met icing, en nadat die zijn opgedroogd wordt e.e.a. ingevuld met dunne (run out) icing. Dus het kan zeker prima en heeft niets te maken met houdbaarheid ofzo, maar meer met wat je leuk vindt! Het droogt alleen hard op op je taart!

Groetjes, Tessa

5

Denk ook inderdaad dat marsepein / fondant mooier is! En minder hard want dat hadden we inderdaad wel af en toe... Maar voor grote vlakken is het natuurlijk wel handig!
Bedankt voor jullie reacties: goed om te zien dat het dus helemaal niet zo vreemde techniek is.. M'n moeder had het trouwens destijds uit een Margriet!