1

Onderwerp: NOG NOOIT EERDER VERTOOND!!!! gigantisch drama!!!

Ik moest een taart maken voor de verjaardag van mijn nichtje gisteren...omdat ze voor gisteren erg warm en vochtig weer voorspelden, dinsdag het kapsel al gebakken, gevuld en voor het eerst bekleed met sugar paste. Deze sugar paste was al verschrikkelijk plakkerig. En dan wilde ik later alle versieringen aanbrengen....Nou...maar goed dat ik al mijn geboetseerde figuren er nog niet op gedaan had!!!! Want de volgende ochtend zag mijn taart er zo uit.....!!!!

http://85.17.225.51/316900001-316950000/316904301-316904400/316904374_5_QN1G.jpeg

Helaas kon ik de taart niet meer opnieuw maken of bekleden...omdat ik met een vette migraine aanval van mijn werk af kwam...dus ik kon meteen mn bedje in! Gelukkig kon mijn moeder nog snel taart bij de bakker halen....

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

2

Re: NOG NOOIT EERDER VERTOOND!!!! gigantisch drama!!!

JEEEEEEEEMIG, dat je hier geen migraine van gekregen hebt. Hij zal het wel aangedikt hebben. PFFFFFFFFFFFFFFf inderdaad wat je noemt DRAMA!!!!

Gelukkig zijn er dan altijd weer die moeders die een oplossing hebben.

Is je migraine wel voorbij?

3

Ik heb zoiets inderdaad nog nooit gezien als ik eerlijk ben.
Heb je iets anders gebruikt of gedaan dan normaal? Heb je de taart in de koeling gezet?

4

Ik heb nog steeds migraine...ben nu even uit bed...dit forum is TE verslavend hahaha...en ik kon jullie dit drama toch niet onthouden...

5

aaah dat ziet idd niet zo tof uit :S
jammer ik heb geeeen idee hoe t komt , wel heel zonde :(

veel liefs Yvonne

6

Ik had de taart niet in de koeling gezet, ik had expres een vulling gemaakt geschikt voor buiten de koelkast omdat tijdens verjaardagen de koelkast toch al overvol staat, het was ook echt niet warm...het enige wat ik anders gedaan heb is het gebuiken van icecraft sugar paste...ik zie nu dat zelfs de botercreme van de webshop van de taart afgelopen is....deze was wel veeeel plakkeriger dan de bakels rolfondant die ik normaal gebruik...

7

Tja ik kan er natuurlijk alleen maar naar raden wat er eventueel gebeurd zou kunnen zin. Houd zelf met dit weer de taarten niet buiten de koeling, gewoon voor de zekerheid. Ik zelf heb nooit met suparpaste gewerkt. Zou het kunnen komen door de botercremmix van de websop en die combi? het is maar een hersenspinsel hoor. Weet het ook niet.
denk niet dat het ligt aan het fondant zelf, meestal is dat toch in combinatie van factoren.

8

Zo erg heb ik het zelf ook nog nooit gezien. Mijn taarten hebben wel eens de nijging om te gaan smelten, maar dit heb ik dan soort van op tijd door en kan het nog een beetje proberen te verminderen. Maar heb het inderdaad nog nooit eerder gezien. Wat een drama zeg!

9

Ik heb ook eens gehad dat een taart afgesmeerd met botercreme van mix ging smelten (gelukkig nog niet met dit resultaat :S het was een barbiejurk die we net voordat de jurk het definitief begaf, hebben opgegeten...) Het is vreselijk balen he?  Ik leef met je mee!!!!!!

Ik had het vermoeden dat op

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

O, wat erg!!!!!! Dit is de nachtmerrie van ieder forumlid volgens mij! 't is maar goed dat moeders zo goed voor je zorgen!

Zelf heb ik 1 keer een smeltende taart gehad, 't was dan wel niet zo erg, maar wel onbruikbaar. Na een tip van een forumlid denk ik dat de oorzaak de Baileyscreme was. Aangezien m'n normale botercreme op was en ik nog maar een klein stukje moest afsmeren, had ik nl. een klein stukje afgesmeerd met Baileyscreme. En tja, daar zit dus room in!
Toen is mij trouwens geadviseerd om ook bij de veilige vullingen de taart altijd te stallen in de koelkast (standje 1) en hier heb ik dan ook expres een extra exemplaar voor aangeschaft.
Overigens zit ik me net te bedenken dat ik nog een keer last heb gehad van smelten. Terwijl die taart dus WEL de koelkast in is gegaan. Maar 't was toen extreem vochtig en daarnaast had ik gebruik gemaakt van petinance fondant. En alhoewel ik natuurlijk niet zeker weet dat 't hier aan gelegen heeft, geef ik die fondant wel de schuld. Ik vind Bakels veel fijner om mee te werken.

Naar aanleiding van een tip smeer ik overigens niet meer af met de botercreme mix, maar met een 1:1 boter/poedersuiker mengsel. En ook probeer ik de onderrand vrij te houden van creme.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

11

Ooooo, wat erg! Ik leef met je mee!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

12

Ach het is een klein beetje gesmolten :lol:
Nee dit is echt een drama zeg, hopeljk zien we dit soort drama's niet meer voorbij komen.
Sterkte met je migraine

Groeten van Nicole

13

Oohhh wat erg!!!...wat ontzettend balen zeg!

Maar misschien kun je het ook van de positieve kant bekijken...
1. dit lukt niet zomaar iedereen ;)
2. als je je ogen een beetje dicht knijpt dan lijkt het net een fontijn :)

14

Jemig wat rot! Maar je migraine is nog veel erger, sterkte!

15

Jeetje, dat heb ik nog nooit gezien! Wat vreselijk!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

16

oh hemel wat erg
toen ik de foto eerst zag dacht ik dat het een kwal was (sorry )
ik maak mijn taart al savonds want ik vind het niets dit warme weer en taart maken
ik kan niet wachten op de winter lekker koud

17

Oooooo, wat vreselijk!
Ik heb het nog niet zo erg meegemaakt!

18

Jeej, heftig!
Heb dit zelf ook nog nooit gehad, wel dat ze gingen zweten, maar ZO erg.
Gelukkig dat er nog op tijd taarten bij de bakker zijn gehaald.

Sterkte met je migraine!

Groetjes Laura!

19

....zou ik ook een migraine van krijgen :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

20

Bah.......... ik moet vandaag nog aan mijn eerste bruidstaart beginnen, bij het zien van dit draait me toch even de maag rond..............

Vele en lieve groetjes Nicole

21

ow jemig! die is erg gesmolten!!! dit heb ik inderdaad nog noouit gezien!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

22

Jeemig! Dit heb ik ook nog nooit eerder gezien! Wel een prestatie op zich ;-)
Wat een drama, ik zou hier ook spontaan migraine van krijgen!

Ik hoop dat je je wel weer wat beter voelt want die koppijn is niet fijn!

Groetjes, Jos

23

ik heb dit ook nog nooit gezien. Wat erg zeg !
Ik gebruik met dit weer ook alleen standaard botercreme en geen mix maar vorige week had ik wel bbr gebruikt. Ik gebruik ook altijd de emmer fondant en gekleurde fondant van planet cake (omdat die per kilo gaat). Ik zet wel de taart meteen op een koelelement als hij klaar is en de ventilator (op een klein afstandje) erop, dan zijn ze 's-morgens altijd nog helemaal goed

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

24

Wel heel erg knap van je dat je zo`n taart kunt maken. Er zijn er maar weinigen die jou dit na kunnen doen. En nu?? Ga je deze nog aansnijden?? Kijken of deze nog lekker smaakr?
In ieder geval wel vreselijk balen. Sterkte met je migraine. Niet over liggen piekeren hoor, gaat de migraine niet van over.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

25

Jeetje wat een drama inderdaad! Maar goed dat je hem nog niet helemaal versierd had!

Het enige wat ik kan bedenken is botercreme met mix? Als schuldige. Ik vind dus dat altijd de onderkant van de fondant erg zacht/half gesmolten wordt als je hem afsmeert met mix, en als het net gaat scheiden inderdaad kan het door het vocht met wat warmte helemaal smelten.
Ik smeer daarom altijd af met 1 op 1 botercreme.

Hoop dat je je weer wat beter voelt!

Mijn website: Presentaart