1

Onderwerp: Taart zonder ei mogelijkheden

Hallo,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het hele forum heb afgekeken om te kijken of er al iets is. Zoals jullie aan de titel kunnen zien ben ik op zoek naar een recept voor een taart zonder ei. Ik kwam hier 2 recepten tegen en vraag me af of er niet meer recepten zijn. Ik weet zeker dat mijn dochtertje niet de enige is die geen ei mag.
Ik hoop dat jullie voor mij wat recepten hebben van lekkere taarten zonder ei.
Ze wordt 4 jaar.

Alvast heel erg bedankt!

L4A

2

Re: Taart zonder ei mogelijkheden

Waarom vind je die recepten niet goed dan?

Zonder ei bakken is erg lastig, en ik ben blij met het recept wat ik gepost heb op het forum onder: cake zonder ei, noten, melk e.d.!
Mijn dochter kan eindelijk na ruim 4 jaar zonder probelemen mee-eten met dit recept...en dat vind ik eigenlijk wel genoeg!
Ben blij dat ik een goed recept heb gevonden! Heb er ontzettend lang over gedaan om het te vinden, en dit recept ook zelf aan moeten passen omdat ze 12 allergenen heeft waar ze niet tegen kan...

Ei vervangen gaat vrijwel niet...vooral niet als iets moet rijzen...
er is wel een ei-vervanger maar die gebruik ik niet, omdat er nog meer allergenen inzitten...misschien is dat wel wat voor jou?
dan kan je heel je basisrecept volgen, maar ipv ei neem je de eivervanger!

Appeltaart kan je ook zonder ei bakken,
met de appeltaartmix van C1000 eigen merk.
ipv ei voeg je dan een paar eetlepels water toe..
bestrijken doe je ook met water,
of als ze tegen melk kunnen met een beetje koffiemelk..

Koekjes kan je met de appeltaartmix ook goed bakken...

Bladerdeeg kan je ook goed gebruiken, ipv met ei bestrijken doe je het ook weer met water..

En met het recept van de cake zonder ei, kan je ook minicakejes bakken,
in papieren vormpjes maar ook in hart-bloem-roos vormen e.d...erg leuk!

Kwarktaart zelf maken...kwark met vruchten of naturel, stijven met gelatine,
vruchtjes uit blik kan je nog toevoegen, en dan de bodem van koekjes die je dochter mag hebben, verkruimelen en dan boter smelten, zelfde gewicht als de koekjes, samenvoegen en voila: de bodem!

Succes ermee!

3

Hoi Dianne,
Ik heb niet gezegd dat ik recepten niet goed vind hoor! Ik vroeg me alleen af of er misschien nog meer is.  Een kwarktaart klinkt errug goed! Dat kan ik wel gaan proberen. De minicakejes zijn ook leuk. Ik ga gewoon vanavond of morgen aan de slag.
Heel erg bedankt voor je antwoord!
Groetjes,
L4A

4

Da's waar!
Succes met uitproberen!

Hou er wel rekening mee, dat de cake 'vaster' is dan gewone cake,
meer luchtigheid kan je erin krijgen door spa rood te gebruiken,
door de bubbels wordt het wat luchtiger!

5

ik ben nu het recept van Dianne aan het gebruiken. Het beslag smaakte goed!! toevallig met spa rood om het toch een beetje luchtig te krijgen.
Een taart zonder eieren valt nu eenmaal niet te vergelijken met een taart bereid met eieren.
Ik heb van anderen gehoord dat een eivervanger ook niet altijd goede resultaten geeft, de taart schijnt snel in te zakken.
De natuurwinkels verkopen vaak wel eivervangers zoals 'orgran no egg'

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties