1

Onderwerp: Rood fruit

Hallo!

Ik wil graag even jullie expertise inschakelen.
Voor een bruidstaart is mij namelijk gevraagd de taarten te vullen met banketbakkersroom met rood fruit en een laag rode jam. Welke fruitsoort en jam zal ik daarvoor gebruiken? Ik dacht zelf wel de bbr wat te verstevigen met botercreme, 2:1 ofzo.

Bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Jos

2

Re: Rood fruit

Zelf vind ik banketbakkersroom altijd erg lekker met frambozen of aardbeien en dan met viervruchtenjam, die is lekker zurig en niet zo zoet als aardbeienjam.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

3

Voor de bruidstaart die binnenkort bij mij op het programma staat, ga ik de volgende vullingen gebruiken:

1 laag banketbakkersroom met verse aardbeien
1 laag aardbeienvlaaivulling
1 laag vanillebotercreme met verse frambozen.

Deze vulling is natuurlijk gekozen naar aanleiding van een proeverijtje!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

glashill, doe jij dan 3 lagen in 1 taart? Ik heb namelijk altijd 2 lagen. De vulling klinkt overigens wel heerlijk.

Kaatje, ook jou vulling klinkt lekker, ik zat precies aan hetzelfde te denken, maar twijfel juist tussen bbr+frambozen of bbr+aardbeien :-D
Als jam gebruik ik ALTIJD viervruchten, de aardbeienjam is me veeeel te zoet. Ik zat te denken dat ik bij bbr+frambozen misschien ook wel frambozenjam kan gebruiken, of is dat ook een erg zoete jam?

Groetjes, Jos

5

een laagje slagroom of bbr en daarop frambozen, aarbeitjes, rode besjes en alles wat je in rood tinten vindt ;) smaakt altijd heerlijk en als jam zou ik dan ook voor 4vruchten gaan om dezelfde redenen ;)

succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

frambozenjam kan ook hoor, is ook erg lekker en niet zo zoet als aardbeienjam.
Ik vind zelf frambozen altijd erg lekker, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ook gebruik ik wel zomerfruit, bij de AH in de vriezer (dat is ook rood fruit volgens mij, soort bosvruchten-mengsel maar dan zonder ??? bramen enzo?

Ik heb de laatste paar taarten ook 3x gevuld, maar dan doe ik dus liever 2 dunne laagjes jam, dat is beter voor de smeuïgheid (dus dat -ie niet droog wordt) en dan loopt het er niet zo snel uit.

Je kan ook wel de vullingen van Kaatje bijvoorbeeld doen, maar dan zou ik ze niet te dik vullen, gewoon allemaal dunne laagjes, dan blijft de taart wat stabieler ;) (helemaal met dit weer :S)
Ben benieuwd naar de  bruidstaart :D

Mijn website: Presentaart

7

Ik gebruik trouwens ook altijd de frambozen uit de vriezer. Wel even laten uitlekker bij het ontdooien (anders wordt je taart te nat denk ik). Maar ik heb het idee dat die frambozen een beetje meer zuur zijn. Misschien ligt het aan mij hoor ;)

8

Lonestar schreef:

glashill, doe jij dan 3 lagen in 1 taart? Ik heb namelijk altijd 2 lagen. De vulling klinkt overigens wel heerlijk.

Kaatje, ook jou vulling klinkt lekker, ik zat precies aan hetzelfde te denken, maar twijfel juist tussen bbr+frambozen of bbr+aardbeien :-D
Als jam gebruik ik ALTIJD viervruchten, de aardbeienjam is me veeeel te zoet. Ik zat te denken dat ik bij bbr+frambozen misschien ook wel frambozenjam kan gebruiken, of is dat ook een erg zoete jam?

Groetjes, Jos

www.jacstaartjes.nl

9

mascha schreef:

Ik gebruik trouwens ook altijd de frambozen uit de vriezer. Wel even laten uitlekker bij het ontdooien (anders wordt je taart te nat denk ik). Maar ik heb het idee dat die frambozen een beetje meer zuur zijn. Misschien ligt het aan mij hoor ;)

Hmmmm :think:, dat moet ik denk ik ook maar 'ns proberen. Verse frambozen zijn toch stukken duurder. Blijven de diepvriesframbozen trouwens wel mooi heel?

www.jacstaartjes.nl

10

Lonestar schreef:

Groetjes, Jos

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

11

Bedankt dames, voor alle tips!
Ik denk dat ik voor 2:1 bbr/bc met frambozen (en misschien nog een paar aardbeitjes) en frambozenjam ga! Lijkt me erg lekker!

Groetjes, Jos

12

glashill schreef:
mascha schreef:

Hmmmm :think:, dat moet ik denk ik ook maar 'ns proberen. Verse frambozen zijn toch stukken duurder. Blijven de diepvriesframbozen trouwens wel mooi heel?

Ze blijven niet mooi heel nee, om te decoreren zijn ze dan ook niet zo geschikt, maar ik doe ze altijd een beetje op/ duw ze in de botercreme of bavarois, en als je dan een stuk snijdt ziet het er heel mooi uit, een beetje gemarmerd met frambozen. En het is net zo lekker  als ze half geplet zijn ;)

Ze blijven wel redelijk heel hoor, maar ze zijn niet zo mooi als verse.

13

Ja frambozenjam, vind ik ook heerlijk, beetje zurig!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren