1

Onderwerp: 3e taart, gaat steeds beter!!!

Hoi hier dan mijn 3e taart!!!
gevuld met bbr, jam en slagroom.
bekleed met rolfondant en dat is toch nog wel een handigheidje... Had vorige keer al de tip gekregen op af te smeren met botercreme alvorens het te bekleden tegen de hobbeltjes. Nu met blote oog vond ik hem wel heel strak, maar op de foto's toch weer wat hobbeltjes... hihi. Maar het gaat steeds beter al blijft dat fondant wel vreselijk op mijn aanrechtblad kleven. Heeft iemand daar soms nog een advies over hoe je dat nu het beste kan doen thuis. Mijn hele keuken heeft gelijk een sopbeurt nodig na mijn poedersuikeravontuur...
groetjes Patricia
ps deze is voor mijn schoonzus, gaan we zo een bakkie doen
http://i35.tinypic.com/r0tsug.jpg

2

Re: 3e taart, gaat steeds beter!!!

Hij ziet er leuk uit hoor. Zo starten we allemaal hoor. Elke keer een stapje verder totdat we klaar zijn met leren. En dat zijn we nooit ;)
Gaat goed hoor!

3

ik rol de fondant uit op een stuk doorzichting tafelzeil. Je kunt het dan gewoon optillen en op de kop over de taart leggen en dan voorzichtig het zeil weer eraf halen. Onderlangs afsnijden en je hebt een strakke taart.

Groeten,
Esther

4

Ik smeer altijd crisco op het aanrecht. Vind ik fijner dan poedersuiker, want ik weet ook nooit zo goed hoe ik die witte vegen nou weer van het marsepijn/ fondant af krijg. :s
Gezellig taartje!
Groetje, Nathasja

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

5

Een leuke taart heb je gemaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Hij ziet er toch behoorlijk strak uit hoor. Een klein hobbeltje hier en daar, maar het weer werkt ook niet echt mee hoor. Je zult zien, als de luchtvochtigheid straks minder wordt, je taartjes ook wat strakker worden!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

Ik gebruik echt heeel veel poedersuiker. En af en toe even je plak fondant een kwartslag draaien.
Leuke taart!

Groetjes Renske

8

leuk taartje!
ik gebruik ook veel poedersuiker. tijdens het platrollen om de paar keer je plak een kwartslag draaien en door de poedersuiker vegen. niet omdraaien en zo krijg
je niet de poedersuiker boven op je fondant, alleen op de onderkant, en dat is niet erg.

leuke taart!! Vind de wobly bobly wel meevallen hoor!
Ik gebruik ook crisco! Werk geweldig! En nooit vegen poedersuiker op mn marsepein!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

leuke taart erg mooi

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

11

Heel leuk taartje...ziet er al best netjes uit...ga zo lekker door zou ik zeggen ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

12

Ah...alleen een kwartslag draaien, waarom kwam ik daar zelf niet op?  :/
Nathas

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

13

Wat een leuk taartje. 

Ik heb hetzelfde probleem hoor met de fondant. Moet nog even een goede weg vinden hierin.

14

Ziet er toch goed uit hoor en dat voor je derde taart! Knap hoor!!! Ik gebruik altijd marsefondant en dat toch op een licht bestrooide poedersuikerige aanrecht of een zeiltje!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

15

Een leuke taart :Y

16

Dat ziet er leuk uit!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.