Onderwerp: Gietvormen?
Kan je gewoon gietvormen gebruiken voor het maken van decoratie?
Sorry voor alle vragen Ik sta op het punt om wat te bestellen maar vraag me toch af of je het ooit weer uit die gietvormen krijgt..
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Gietvormen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan je gewoon gietvormen gebruiken voor het maken van decoratie?
Sorry voor alle vragen Ik sta op het punt om wat te bestellen maar vraag me toch af of je het ooit weer uit die gietvormen krijgt..
Ik denk dat dat wel gaat als de gietvorm niet al te gedetailleerd is. Volgens mij haal je het er dan weer uit door de gietvorm eraf te trekken (dus je trekt hem dan binnenstebuiten) als je begrijpt wat ik bedoel Ik zou het dan wel een paar dagen laten harden voordat je het eruit haalt. Misschien werkt het wel beter met royal icing. Mag ik vragen waar je de gietvormen hebt gezien? Ik ben er namelijk al een tijdje naar op zoek, want ik wil het ook wel eens proberen.
Mijn ouders hebben een winkel en zo kan ik het via kars bestellen, het zijn een beetje dit soort mallen http://www.hobbyhuis.nl/index1.html
Ik heb alleen geen idee waarvan het gemaakt wordt.. kan je deze mallen 'binnenste buiten keren'?
Als je een combinatie mexican paste en fondant (half half) gebruikt kan je dat heel vlot er onmiddelijk terug uit halen met alle details er in. De achterkant kan je dan wat glad wrijven of zo. En met de hoofdjes zie je dat het een bolletje is vanachter , meestal komen daar dan toch haar of zo op.
Nee, deze mallen kan je niet binnenste buiten keren, is een soort plastic. Wel van een iets andere soort dan de bekende engeltjes, maar als je het goed met poedersuiker voorbewerkt (ik heb een zakje gemaakt van een stukje kaasdoek, maar een schone zakdoek oid gaat ook prima, ik geloof dat er zelf zakjes in de handel zijn) En dan kan je hem er meteen zachtjes uitmeppen, dus niet hard laten worden.
Ze zijn trouwens wel erg leuk
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Gietvormen?